Ingen snöstorm på E65an under förmiddagen.

Och två negativa coronatest.

Munskydd är lite knepigt, inte speciellt bekvämt, men det går.
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Ingen snöstorm på E65an under förmiddagen.

Och två negativa coronatest.

Munskydd är lite knepigt, inte speciellt bekvämt, men det går.
Men så skönt, då får du vara med på den stora dagen!
Munskydd är vidrigt hemskt att ha på sig, men det blir en vanesak ja.
 
MultiMan
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Men så skönt, då får du vara med på den stora dagen!
Munskydd är vidrigt hemskt att ha på sig, men det blir en vanesak ja.
"Vidrigt hemskt"? Det var starka ord! Vilket uttryck tycker du passar för alla som dött av Covid19?

Jag har använt munskydd sedan mitten februari 2020 och om man inte använder de tätaste P3-maskerna utan ventil så glömmer man bort att man har det på sig väldigt fort. För närvarande använder jag ett 3M P3 med ventil men ett 2R utanpå för att skydda omgivningen eftersom ventilen ju släpper igenom.

@13th Marine : Grattis! Hoppas allt går bra nu.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
"Vidrigt hemskt"? Det var starka ord! Vilket uttryck tycker du passar för alla som dött av Covid19?
:crysmile: Ja, det kanske var hårda ord. Munskydd är... obehagligt. Speciellt att nysa i ett, det rekommenderar jag inte.
 
E
Nu så händer det! :)
 
Staffans2000
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
:crysmile: Ja, det kanske var hårda ord. Munskydd är... obehagligt. Speciellt att nysa i ett, det rekommenderar jag inte.
Bättre det, än att du nyser på någon annan. Det är liksom hela vitsen med munskydd.

Staffan
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Bättre det, än att du nyser på någon annan. Det är liksom hela vitsen med munskydd.

Staffan
Sant, så sant. :p
 
Vi slapp ha munskydden efter det negativa testet.
Personalen har alla munskydd och oftast visir.
Vi får inte lämna rummet för annat än toabesök.

Familjen har dessutom blivit en medlem större. :heart:
 
  • Gilla
  • Älska
Leif i Skåne och 15 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Vi slapp ha munskydden efter det negativa testet.
Personalen har alla munskydd och oftast visir.
Vi får inte lämna rummet för annat än toabesök.

Familjen har dessutom blivit en medlem större. :heart:
Stort grattis! :love:
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Staffans2000
En bekant till mig genomled en natt med feber, rejäl frossa och hjärtklappning som ett trumsolo. Det föregicks av en allmän "risig" känsla dagen innan. Samt följdes av ett snabbt tillfrisknande på några dagar. Kvar blev att ena armen var mer eller mindre förlamad. Men efter en vecka blev även den bra. Corona eller inte, konstigt var det iallafall.

Staffan
 
BirgitS
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
En bekant till mig genomled en natt med feber, rejäl frossa och hjärtklappning som ett trumsolo. Det föregicks av en allmän "risig" känsla dagen innan. Samt följdes av ett snabbt tillfrisknande på några dagar. Kvar blev att ena armen var mer eller mindre förlamad. Men efter en vecka blev även den bra. Corona eller inte, konstigt var det iallafall.

Staffan
Ja, inte några vanliga covidsymtom i alla fall. Gjorde bekantingen ingen PCR-test?
Om inte kan ju ett antikroppstest vara intressant när det har gått 1-2 månader.
 
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Ja, inte några vanliga covidsymtom i alla fall. Gjorde bekantingen ingen PCR-test?
Om inte kan ju ett antikroppstest vara intressant när det har gått 1-2 månader.
Nej. Ingen PCR:test gjord.

Staffan
 
Jag hade ett par dagar med nysningar, lite snuva, lite obehaglig hosta som påminde om covid.
Tänk om... Det hade ju varit intressant att veta om det är sånna symptom man får om man blir infekterad och har antikroppar?
Ingen i min närhet har varit sjuk.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Yngsta grabben (17 år) har nyss fått possitivt svar på test. Beställdes Söndag det kom igår Måndag ca 17 och nu ca 23 timmar senare svaret.
Varit lite hängig sedan Torsdag kväll men med den sömnen han haft under sportlovet trodde vi nog det hade med det att göra men började senare hosta. Igår kvällsmat klagade han på ingen smak på maten.Nu är det bara att se om vi andra åker på nått. Just nu har jag svårt att veta om ev matthet och huvudvärk har med att jag hade en dålig natts sömn eller om man blivt smittad.
 
  • Ledsen
optimum och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
snuttjulle snuttjulle skrev:
Yngsta grabben (17 år) har nyss fått possitivt svar på test. Beställdes Söndag det kom igår Måndag ca 17 och nu ca 23 timmar senare svaret.
Varit lite hängig sedan Torsdag kväll men med den sömnen han haft under sportlovet trodde vi nog det hade med det att göra men började senare hosta. Igår kvällsmat klagade han på ingen smak på maten.Nu är det bara att se om vi andra åker på nått. Just nu har jag svårt att veta om ev matthet och huvudvärk har med att jag hade en dålig natts sömn eller om man blivt smittad.
Tidsmässigt stämmer det ju väl med inkubationstiden som ligger kring 5 dagar så sannolikheten är stor för att även du har covid. Dags att beställa PCR-test för dig med gissningsvis.
https://www.1177.se/Stockholm/sjukd.../om-ditt-provsvar/positivt-test-for-covid-19/.
 
  • Gilla
optimum
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.