Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Det framgår av länken jag delade.

Saddam Hussein har också varit med där och dessa två nämnda gubbar medverkade under andra omständigheter än vad Tallinger gjorde/gör.
Du menar alltså att det är en seriös kanal? Det gör inte din gud till seriös.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
T
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Det framgår väll tydligt?
Att jag är övertygad om att ifall Tallinger var den lögnare och tokstolle som viss hävdar (Eller i alla fall har hävdat.) att han är så skulle inte en så etablerad tv-kanal (eller vad det heter) som Al-Jazira med över hundra miljoner tittare bry sig om honom.
Så du menar att bara för att han får vara med en kortis i ett Al-Jazeera-inslag och danskarna inte hunnit rycka hans leg än, så är allt han sagt 100% sant? Även de andra tokerier han hävt ur sig sedan han slutade med att enbart skriva om coronarelaterade saker?
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Länken till Wikipedia om vad Al Jazeera är?
Eller YouTube filmen med intervjun?
På vilket sätt bevisar någondera att han har rätt?
Det bevisar väll inget men om en stor och trovärdig tv-kanal visar för mycket stollar i sina nyhetsprogram och får dem att framstå som vettiga människor kommer det att leda till att dom får problem. Därför tycker jag att det stärker hans trovärdighet.
 
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Det bevisar väll inget men om en stor och trovärdig tv-kanal visar för mycket stollar i sina nyhetsprogram och får dem att framstå som vettiga människor kommer det att leda till att dom får problem. Därför tycker jag att det stärker hans trovärdighet.
Tänk så här de ända som publicerar honom är arabisk tv kanal. Inte någon svensk kanal eller tidning.
Om en lögn publiceras i hundra olika tidningar och tv kanaler. Blir lögnen sann?
Det finns stora tidningar som ibland har svårt för skilja mellan deras sanning och sanningen.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
J
Fairlane Fairlane skrev:
Al Jazeera har även haft med Osama Bin Laden. Slutsats: en vettig kille som talade sanning?
Och Dr Mengele var ju också doktor. Alla doktorer kan man ju lita på. Dr Tallinger bör inge högt förtroende.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
BirgitS
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Det bevisar väll inget men om en stor och trovärdig tv-kanal visar för mycket stollar i sina nyhetsprogram och får dem att framstå som vettiga människor kommer det att leda till att dom får problem. Därför tycker jag att det stärker hans trovärdighet.
Fox News verkar väl inte ha fått några större problem fast de gör just så.
 
  • Gilla
Guzzi och 2 till
  • Laddar…
B Byggdjuret skrev:
Tänk så här de ända som publicerar honom är arabisk tv kanal. Inte någon svensk kanal eller tidning.
Om en lögn publiceras i hundra olika tidningar och tv kanaler. Blir lögnen sann?
Det finns stora tidningar som ibland har svårt för skilja mellan deras sanning och sanningen.
Han har bland annat även bland annat varit med i BBC tror jag det var?

Jag har delat det i tråden.

Och svenska gammelmedier står inte för hela den absoluta sanningen och bara för att man inte får vara med där så betyder det inte att man ljuger.
 
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Det bevisar väll inget men om en stor och trovärdig tv-kanal visar för mycket stollar i sina nyhetsprogram och får dem att framstå som vettiga människor kommer det att leda till att dom får problem. Därför tycker jag att det stärker hans trovärdighet.
Innebär tokstollar tegnell?
Om du placerar en okunnig människa tillsammans men ännu mindre kunniga så framstår den första som ett proffs.
Eller ännu roligare exempel. Du har 5st människor, där 4 är inte helt okunniga, men de kan inte uttrycka sig. Sen har den femte. Riktigt okunnig men vet hur man uttrycker sig sälja.
Vem skulle tittarna tro på? Troligtvis nr 5. Varför? Han är den ända som uttrycka sig.
 
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Han har bland annat även bland annat varit med i BBC tror jag det var?

Jag har delat det i tråden.

Och svenska gammelmedier står inte för hela den absoluta sanningen och bara för att man inte får vara med där så betyder det inte att man ljuger.
Nä, men inte heller att man pratar sanning. Men man kan Fundera på varför inte svensk media har honom längre?
 
B Byggdjuret skrev:
Nä, men inte heller att man pratar sanning. Men man kan Fundera på varför inte svensk media har honom längre?
Jag tror att det beror på att han är för regimkritisk.
 
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Jag tror att det beror på att han är för regimkritisk.
Eller så är han inte tillräckligt kunnig.
 
  • Gilla
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
B Byggdjuret skrev:
Eller så är han inte tillräckligt kunnig.
Kunnig nog för BBC och Al-Jazira men inte kunnig nog för SVT ;)

Vad som är intressant med honom är inte hur kunnig han är utan vad han påstår sig ha bevittnat.

Ibland krävs ett barn för att våga ropa

”Kejsaren är naken”
 
BirgitS
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Kunnig nog för BBC och Al-Jazira men inte kunnig nog för SVT ;)

Vad som är intressant med honom är inte hur kunnig han är utan vad han påstår sig ha bevittnat.

Ibland krävs ett barn för att våga ropa

”Kejsaren är naken”
Jag tycker ju att du i den här tråden har gjort väldigt mycket för att bevisa att han inte är vare sig kunnig eller sanningsenlig utan mest ute efter att väcka uppmärksamhet.
 
  • Gilla
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
T
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Kunnig nog för BBC och Al-Jazira men inte kunnig nog för SVT ;)

Vad som är intressant med honom är inte hur kunnig han är utan vad han påstår sig ha bevittnat.
Det kanske helt enkelt är så att svenska journalister har lättare att bedöma vad han skriver och säger i övrigt på svenska, och därmed göra en bättre helhetsbedömning om det är en person man kan lita på.

Påstå sig bevittna saker kan ju vem som helst göra, det finns ju gott om exempel på folk som påstår sig ha bevittnat både flygande tefat, utomjordiska varelser av olika slag och Elvis Presley (ibland t o m i kombination). Är de också intressanta, tycker du?
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
T
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Det bevisar väll inget men om en stor och trovärdig tv-kanal visar för mycket stollar i sina nyhetsprogram och får dem att framstå som vettiga människor kommer det att leda till att dom får problem. Därför tycker jag att det stärker hans trovärdighet.
Det är lite svårt att följa dina logiska tankegångar ibland, på vilket sätt menar du att det stärker hans trovärdighet om stora och trovärdiga tv-kanaler bara visar några stollar, men inte för många? Varför skulle inte han kunna vara en av dem?
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.