Status
Tråden går ej att kommentera.
optimum optimum skrev:
Bluffen höll inte.

Jo det var en bluff som jag skrivit om tidigare.

"I grekisk press publicerades upprörda rapporter om att många av passagerarna var vanliga turister, trots att Tui fått specialtillstånd för en ”marknadsföringsresa”."

[bild]



[länk]
Jag fattar inte hur man som svensk kan kunna med att åka på semester resa just nu.

Jag skulle skämmas ihjäl om jag satte min fot utanför Sverige just nu.

För inte att tänka på hur mycket problem som kan uppstå om något går fel.
 
  • Gilla
  • Haha
BengtH och 5 till
  • Laddar…
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Men i tråden tycker jag det framförs en del åsikter av typen att om man har munskydd så blir det inte så viktigt att hålla avstånd i t.ex. kollektivtrafiken.
Ja. Jag hade för mig att du själv stött dig på den obegripliga hypotesen i ditt försvar av FHM:s maskförakt, men jag var inte säker, för denna tråd har gått över mitt huvudet fullständigt. Den enda räddningen är att det är en mycket begränsad skara kämpar, som hamrar vidare på tangentborden.

Staffan
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren och 1 till
  • Laddar…
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Jag fattar inte hur man som svensk kan kunna med att åka på semester resa just nu.

Jag skulle skämmas ihjäl om jag satte min fot utanför Sverige just nu.

För inte att tänka på hur mycket problem som kan uppstå om något går fel.
Ja, och inte nog med det - man har mage att klaga på att det inte är lika mycket att välja på i "all-inclusive"-buffén som vanligt... :rolleyes:
https://www.aftonbladet.se/minekono...pa-forsta-charterresan-finns-nastan-ingen-mat

https://www.newsner.com/nyheter/sve...erresan-till-grekland-finns-nastan-ingen-mat/
 
  • Haha
  • Gilla
  • Ledsen
tttomten och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
BirgitS BirgitS skrev:
Men i tråden tycker jag det framförs en del åsikter av typen att om man har munskydd så blir det inte så viktigt att hålla avstånd i t.ex. kollektivtrafiken.
Någon skrev typ:
"Hålla avstånd är väldigt bra och effektivt, men fungerar inte vid alla tillfällen, t.ex. i kollektivtrafiken, så där kan masktvång vara en bra grej."
Det var inte så det stod ordagrant, men så jag fann att det skulle tolkas och jag tyckte det verkade rätt klokt.

Att stänga ner kollektivtrafiken helt, är så klart en annan lösning, men det medför å andra sidan en väldig massa nya problem, som kanske är värre ...
 
Redigerat:
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
optimum
J Jocke Best skrev:
Du har fel lika ofta som vanligt, men tack för att du inte ger upp. De stoppas pga uppståndelsen. Du får klaga på grekiska myndigheters ambivalens. Bluffen är en bluff.

Kan du se framför dig ett svenskt statsråd som personligen skriver avtal med resebolag om landningstillstånd? Skulle vara om vi börjar prata om en del ambassadörer möjligen. Ni som vurmar för ministerstyre måste bli våta i brallan när andra länders ministrar skriver på avtal och river dom lite efter dagsform. Kommer att tänka på när Frankrikes president beviljade ett medborgarskap till den migrant (den s.k spindelmannen) som klättrade upp för ett höghus och räddade en unge som hängde utanför ett balkonräcke. Plus gav honom jobb på brandkåren på studs. Tänk dig Löfven göra det :rolleyes:
Nej allt jag skriver och gör blir inte rätt och då får man väl justera det.
Jag lever efter motsägelsen till detta: "Den som aldrig gör något gör aldrig några fel"

Nej jag kommer nog aldrig ge upp att kämpa och dra mitt strå till stacken.
Visst kan det vara krävande att sticka ut men också rätt kul.

Löfven kan vara kul ibland men rätt sällsynt.
Som när han vill ha en korv med bröd, go gubbe.:D
Ibland vågar han stick ut lite.
 
  • Gilla
Ulltand och 2 till
  • Laddar…
D
optimum optimum skrev:
Beror på hur man ställer frågorna så får man de svar man vill ha.

Jag känner stor tillit till myndigheterna men för den skull kan jag ändå vara kritiskt till en del vad vi gjort när det gäller denna pandemi. Allt är inte svart eller vitt.

"Ett lägre förtroende för det allmänna och en svagare tilltro till sin egen förmåga kan ses framför allt hos de personer som rapporterar dålig hälsa, otillfredsställelse med sin livssituation och låg tillit till sina medmänniskor."

Också intressant jag har god hälsa, mycket tillfredsställd med min livssituation och stort tillit till de flesta människor. Dock kan jag se igenom saker som borde sköts på ett bättre sätt.
Exemplet jag fick hjälp med nyss var att man först gick ut med att redovisa utredning om vårt agerande för coronan EFTER valet är helt uppåt väggarna. Detta sade Stefan Löfven tidigare men har troligen fått stark kritik från andra också och är nu ändrat till FÖRE valet.
Tack återigen tanaris för rättning där vilket gjorde mig glad. :D

Att vi kan vara kritiska till myndigheters beslut är väl en fantastisk fin sak med Sverige. I vissa länder får man fängelse får sådant. Ligger i vår demokrati att alla kan kritisera men samtidigt som det åligger alla att följa av riksdag/regering/myndigheters fattade beslut.

Så tillbaka till undersökningen så är det väl bra att många känner förtroende för våra beslut men samtidigt som det finns en hel del som går att förbättra. Så att gömma sig bakom att det är folk som är missnöjda med sin livssituation bara som ligger bakom kritiken är mycket olämpligt.
Nja, nu drar du lite knepiga växlar.

Detta är en undersökning av vad folk tycker, inte hur det är. Myndigheterna kan teoretiskt ha gjort allt fel men folk tycker det är rätt, det tar de inte ställning till öht. Att du hade fyllt i annorlunda hade nog inte påverkat så mycket pga av volymen här, finns alltid outliers.

Men för egen del stämmer det väl ganska väl med vad jag förväntade mig, de allmänt gnälliga och missnöjda är inte heller nöjda med detta. De som ligger i högriskzonen känner större rädsla som omvandlas till misstro.

De flesta ligger någonstans i mitten och inser/anser att det ligger inom rimlighetens ramar.
 
  • Gilla
Hellacopter och 2 till
  • Laddar…
optimum
Läser en intressant bok nu.
Har väntat ett tag på semester för att få tid och lite distans till smittan.

"Som Pesten" av Hanne-Vibeke Holst.

Bara kommit en bit in i boken och den handlar om .....(censur)...... nej jag vill inte förstöra för den som tänker läsa den.
Och den är utgiven 2017, alltså långt före denna skit vi nu sitter i.
Pocket runt 50 kr, eller låna den eller ljudbok eller....

Nej vi ska inte diskutera den här utan ett tips om du inte läst den så gör det. Och de som har läst den redan avslöja inget.
Ber om ursäkt om jag avslöjade något själv nu.
Frugan har läst den för ett tag sedan och har munkavle nu. ;)
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
A
”Forskare och WHO oense om hur smittan sprids”

Denna gång är det inte 22 forskare som är oense med FHM utan 239 stycken mot WHO. Ska det nu visa sig att WHO haft fel igen så måste de avgå allihopa dessa inkompetenta personer. Nu verkar WHO haft fel flera gånger så inget de säger går att lita på.

(Ja, jag försöker ännu en gång förlöjliga alla som tycker att man inte kan lita på FHM för att de haft fel tidigare eller att Tegnell och FHM ska avgå så fort någon kommer med avvikande åsikt)


https://www.dn.se/nyheter/varlden/forskare-och-who-oense-om-hur-smittan-sprids/
 
  • Haha
optimum
  • Laddar…
D
pacman42 pacman42 skrev:
Schweiz har idag infört krav på munskydd i kollektivtrafiken:
- [länk]
Och karantän för svenskar, skulle åkt imorgon.. :( tydligen blossar det upp där nu.
 
  • Ledsen
pacman42
  • Laddar…
J
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Jag fattar inte hur man som svensk kan kunna med att åka på semester resa just nu.

Jag skulle skämmas ihjäl om jag satte min fot utanför Sverige just nu.

För inte att tänka på hur mycket problem som kan uppstå om något går fel.
Det är väl lite samma som dom som åkte ner till Turkiet (Erdogan) mitt när man rensade ut folk som tex hade domare med i titeln, så man fängslade fotbollsdomare, och dessa människor såg det som bistånd att sola sig i Alanya, men billigt var det. Själv har jag inga problem med folk som reser utomlands när det går, och jag kommer göra det själv så fort jag kommer ifrån i augusti. Jag kan ta med mig Staffan2000 också så får ni lugnt och skönt. Kan köra honom som invalido i rullstolen :D:cool:
 
  • Gilla
  • Haha
zada11 och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
J Jocke Best skrev:
Kan köra honom som invalido i rullstolen
Så kan du ha Gonnoretröjan!:D

Staffan Holmberg
 
  • Gilla
  • Haha
Pin och 2 till
  • Laddar…
J
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Så kan du ha Gonnoretröjan!:D

Staffan Holmberg
Taget!
 
  • Haha
  • Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Det är en jäkla skillnad på att kritisera FHM mot det du försöker tillskriva mig där du påstår att jag ofta skriver att de skulle vara värdelösa.

Ska vi ta det positiva igen
Social distans
Tvätta händerna och god hygien
Använd handsprit.
Gå inte till jobbet om du känner dig sjuk

Detta är nog det viktigaste FHM har fått fram och dessa har jag skrivit om många gånger.
Avrådan från resor har man senare backat på då det senare påstods att det inte var något problem.

Så lägg av med uppenbara lögner om mig, de är inget annat än personangrepp.
Nu lugnar vi ner oss några hekto.
Du är själv med att kategorisera om man är för eller emot fhm.
Men okej om du känner att det är ett person angrepp att jag säger att du inte gillar fhm... Så då ber jag om ursäkt...
Men varför är det hemskt att bli kallad för fhm "motståndare"?
Framför allt då du framför mycket kritik om deras taktik.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Du också ...? :thinking:
Jag trodde stenhårt att sms skulle floppa (T9 grejen) Det visade sig vara helt galet fel
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.