Jag jagar oxå billigt laminatgolv. Men eftersom vi har hund blir det ju ganska mycket slitage på golvet.
Vad tycker ni om IKEA:s laminatgolv?
Skulle det kunna hålla ett år eller två (längre än så har vi inte tänkt bo kvar... ;) ) med vovve klor och allt ??

Det är ju i alla fall billigt ;D....
/ Louise
 
Enligt försäljarn jag pratade med idag så är ett laminat-
golv tåligare än ett gediget parkettgolv.
 
Laminatgolvet är ju ett mycket bättre golv. Tekniskt sett.
Det är på det estetiska planet som en parkett kan vinna.
Men faktum är att laminat passar fint med golvvärme i och med att det inte spricker, och leder värme bättre.
Det blir mysigt med golvvärme, men det ser inte ut som ett en oljad ekparkett. :)
 
Ja, det finns för och nackdelar med allt tydligen. Vi har askparkett i vardagsrum, hall och kök. (golvet går från rum till rum) Laminat har vi tänkt på men kom fram till parkett i alla fall för att man ska kunna slipa det i framtiden om det blir alltför slitet. Parkett i kök kanske inte är det allra smartaste. Men klinker har vi så mycket av i huset och parkett blir säkert lika skadat av spill som laminat (??)
 
C -> du säger att ni har så mycket klinkers i huset....
Var förutom badrum och tvättstuga och kanske entré har ni det?

Vi kommer att ha klinkers på hela bottenvåning, även v-rummet.
 
Ärligt talat ang början på detta inlägg. Har IKEA clickgolv? Köpte golv från Ikea för en tid sedan och såg bara limgolv. Funkade bra. Hittade endast två "plank" på 16 kvm som var defekta. Naturligtvis hittar man dessa defekter dagen efter när limmet torkat eftersom det går så lätt att lägga. :-/
Såg Byggmaxclick för ett tag sedan. Billigt verkligen men håller verkligen den lilla grunda klacken golvet på plats. De dyrare har väl klart mer markerad klack?! Rätta mig om jag har fel. :)
 
Sweli skrev:
C -> du säger att ni har så mycket klinkers i huset....
Var förutom badrum och tvättstuga och kanske entré har ni det?
Badrum, toalett, grovkök, farstu. Även i toaletten uppe kommer vi ha klinker. Och en liten plätt framför kaminen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.