Fick bordet i början av augusti, använt det 2ggr och enligt mig är det ett helt ok bord fast en hel del saker som jag stör mig på.
Jag har problem med att fästa min 1200w Bosch fräs under får pula ett tag tills man känner att den sitter säkert.
Är rätt krångligt att byta skär då det är trångt under.
Ryckte bort skyddskåpan blixtfort för av och på knappen så jag inte tyckte den fyllde nån vettig funktion förutom att just vara ivägen.
Sen är det väl rätt pilligt att ställa in den eftersom den är lite plastig men det går ju om man tar det lugnt.
 
Jag norrpade som sagt sista ex. i en butik för 244:-. Har varit på gång att bygga ett fräsbord men inte haft tid så jag ska nu ge detta en chans.

Har dock inte hunnit prova fräsning ännu utan började att montera en gammal cirkelsåg som jag fick borra och försänka nya hål i plattan för. Plattorna är stabila och sitter bra (flush) i bordet. Provade att remsa upp osb och masonit (jag sätter smyg och behövde distanser) och till det duger precisionen. Anhållet är mer anpassat till fräsning än sågning så jag bygger nog ett nytt för sågning. En Aluminiumrätskiva med två M6 plus vingmutter kanske, vi får se.
 
Oj, 244:- lät väldigt överkomligt!

Jag kan hålla med om att monteringen av sågen inte var helt enkel, men när den väl sitter på plats funkar allt bra. Jag har nu kört ett drygt halvår och fläckvis gasat på ganska ordentligt. Jag tycker att combon exakt lever upp till det jag förväntade mig, dvs en mobil lösning som jag nu använder för husbygget. Till skillnad från den Festool jag hade till låns en stund så är detta en bättre lösning, för mina nuvarande behov, då motorn också är mycket starkare. Festoolen var underbar att jobba med men kroknade snabbt när den pressades. Den dagen jag ska ägna mig åt möbel och fin- snickerier skulle jag däremot välja något annat, som inte heller behöver vara mobilt.

Jag hade lite planer på att montera allting på ett stabilt bord, men då tappar man det som (åtminstone för mig) nu är hela grejen, dvs något som är smidigt att släpa runt på.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.