Värdelös, köp en japansk kvalitetsslunga
 
Micke_vb skrev:
Värdelös, köp en japansk kvalitetsslunga
För minst 20kkr.
Eller ta det för vad det är, en slunga för 4kkr som funkar någe så när i kall snö men inte i kramsnö.
Har använt min två gånger och sist jag ställde undan den fungerade den.
Men visst, det är lite rappligt kinajunk över det hela.
 
Du kan ju få tag på en begad för 10-11k, en ny kostar väl från 30k.. värd varenda krona om man ska slunga snö
 
Ok. Ny från 30k.
 
nu har jag haft min Clas O 5.5 hk nån månad och jag får hålla med tidigare inlägg att det var nog inte så lyckat köp, det spelar ingen större roll vad det är för temp på snön för den kastar som mest 2 m om det inte bara rinner ur röret, som bäst går den när det matar in mycket snö ett tag sen sackar motorn och nån rem slirar, skulle nog satsat på en större !
 
  • Gilla
oobum
  • Laddar…
Har haft en liknande modell på 6 hk nån månad och tycker den fungerat bra på en vanlig tomt. Inget problem att kasta snön långt in hos grannarna men jag ställer ner deflektorn för att inte riskera stenskott. Händer ofta att det kommer med lite småsten tyvärr. Svårast är snövallen på gatan när den först hunnit smälta ner och blivit grusblandad is, den är svår att få bort. En större maskin är tyngre i framdelen och säkert bättre som isgrusfräs men blir också svårare att manövrera runt med på en vanlig tomt. Joy-stick för att snabbt styra utkastare och deflektor känns som smart finess på dyrare maskiner men jag klarar mig med denna enklare modell.
 
Sören skrev:
nu har jag haft min Clas O 5.5 hk nån månad och jag får hålla med tidigare inlägg att det var nog inte så lyckat köp, det spelar ingen större roll vad det är för temp på snön för den kastar som mest 2 m om det inte bara rinner ur röret, som bäst går den när det matar in mycket snö ett tag sen sackar motorn och nån rem slirar, skulle nog satsat på en större !
Läge att lämna tillbaka den och få ett ex som fungerar. Något är uppenbarligen väldigt fel. Även om CO-slungan knappast är den bästa på marknaden är den bättre än så. Kolla hur långt den slänger i filmen http://www.youtube.com/watch?v=Lk6uT_1xto8
 
Läste någonstans om någon som hade minskat glappet mellan trumma och impeller och fick på det viset bättre kastlängd.

Detta gjordes genom att montera tjockt gummi längs ut på impellern, som gick slita in sig mot trumman.
Det blev tätt, och kastlängden bättre.

Läst på internet, kanske på byggahus? Minns ej.
 
Ingen snö än och inte provat men ska man gå efter bruksanvisningen är Cotech 4,8 kW lite marig att få ihop.

[video]https://youtu.be/_8LhpI6GHs8[/video]
 
Använt min nu en gång. Fungerade utmärkt. Vid andra användningen hade jag nog inte fått bort all is vid skruven för det började ryka även efter avstängning och sedan rörde sig inte skruven mer.

Är nog drivremmen och blir projektet i helgen: http://images.clasohlson.com/medias/sys_master/9274831044638.pdf
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.