Nja den har tightare fit men tydligen så kan skruvarna ge märken i skenan om man skruvar för hårt. Som skrivet i en annan tråd så fattade inte jag heller vad den extraskenan i Makíta kitet var till. Men den ska tydligen sitta med hålen i de övre ändarna av skruvarna.
 
Monterat skrev:
Hos axminster får du med 2 skenor, skarvstycke och väska för samma pengar.

Då ska man självklart beställa det :)

Ledsen att jag missade att dom inte levererade detta till sverige
 
Lars_Gisela skrev:
Är det denna ni talar om?: [länk]
Japp en sån.
 
Så en sån ska läggas till beställningen alltså?
Om jag fått till det rätt kommer en Makita-såg med dubbla skenor kosta mig 4100:-. Är det med tvingar då btw?
De 1500 jag sparar på att välja detta alternativ - är det värt det funktionsmässigt, arbetsmässigt etc på att välja bort TS55:an?
 
Inga tvingar med.
 
Det kan nog ingen riktigt tala om för dig då de flesta verkar samlas i olika läger :p
Festooltvingarna passar på Makita skenan.....
 
Jag har ingen erfarenhet av Makitan men min Festool TS55 skulle jag inte klara mig utan. Skulle jag köpa en ny skulle jag inte chansa på en Makita, om man köper Festool vet man att man får maskiner som funkar.

Ett tips till den som bygger badrum: sätt i en diamant-klinga och kapa Hydropanel-skivor med
samma precision som när du bygger möbler med MDF mm. För att få Diamant-skivan som har ett större hål att passa krävs en liten bussning som man får av Festool ÅF om man ber snällt.
 
Vad kan man räkna med för leveranstid från Axminster?
 
3-5 arbetsdagar har jag för mig det tog när jag beställde sist.
 
finns en möjlighet vid order nu att få den innan helgen altså...
 
så där ja, nu är den beställd. Får köpa tvingar från toolab. hittade inga hos axminster.
 
Axminster har Festool tvingar som passar utmärkt, köpte de själv.
 
Sågen levererades av posten idag. Kan inte packa upp och "leka" förrän jag är hemma igen, tidigast onsdag kväll... :(
 
En fråga till er som har en sänksåg.
Hur gjorde ni innan det fanns något som heter sänksåg?
Vad använde ni istället? Var ni nöjda med resultatet tiden innan sänksågen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.