pefo skrev:
Värma murstocken för att du damsuger!? Du får dammsuga ofta och lääääänge i så fall! ;)
Och man får ju inte några problem med för lite frånluftsventilation så länge dammsugaren går heller. :)
 
Apropå slang vs rör i väggarna. Siktar själv på att installera CD i huset men har totalt noll koll och erfarenhet av det. Tror faktiskt inte ens jag känner ngn som har CD! Å andra sidan är ju dammsugning inget man brukar diskutera med polarna...:rolleyes:

Men de satser jag tittat på har alla haft rör i väggarna. Krökarna förefaller i mina ögon vara ganska trånga med väldigt liten radie. Har svurit ve och förbannelse när Fido-sugaren satt en bit vadsomhelst i slangen. Hur lätt hänt är detta i en sådan krök vs slang? Inte så kul att lyfta bort en gipsskiva för att plocka ut en 2x10 pluttars svart legobit... :(
 
Krökarna som man använder invändigt har något större radie än den första kröken som sitter direkt på uttaget. Så det som passerar in genom första kröken passerar också hela vägen. I vissa uttag sitter det också 'fällor' som fångar upp lite större föremål. Håll reda på vilka krökar som är vilka vid monteringen bara! ;)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.