S
hade du varit långt ner i jorden hade jag förstått din plattonmatta
 
  • Gilla
inastinafialottabus
  • Laddar…
SBH skrev:
hade du varit långt ner i jorden hade jag förstått din plattonmatta
Så Platonmattan är i detta faller helt överflödig?
 
  • Gilla
inastinafialottabus
  • Laddar…
Goteborg skrev:
Så Platonmattan är i detta faller helt överflödig?
Svarar mig själv! Ja, Platon är helt överflödigt. Tackar SBH och Matti_75 för rätt guidning. Pratade också med en erfaren plats chef som jobbat mycket med betong som sa att Platon i mitt fall är helt bortkastade pengar, iaf utvändigt. Så får de bli.
 
Goteborg skrev:
Svarar mig själv! Ja, Platon är helt överflödigt. Tackar SBH och Matti_75 för rätt guidning. Pratade också med en erfaren plats chef som jobbat mycket med betong som sa att Platon i mitt fall är helt bortkastade pengar, iaf utvändigt. Så får de bli.
Tänker du fästa cellplast i grundet och putsa på det?

Eller blir det sockelskiva utanpå cellplasten?
 
yxet skrev:
Tänker du fästa cellplast i grundet och putsa på det?

Eller blir det sockelskiva utanpå cellplasten?
Sockelskiva i plåt.
 
Goteborg skrev:
Svarar mig själv! Ja, Platon är helt överflödigt. Tackar SBH och Matti_75 för rätt guidning. Pratade också med en erfaren plats chef som jobbat mycket med betong som sa att Platon i mitt fall är helt bortkastade pengar, iaf utvändigt. Så får de bli.
Bara att göra jobbet då!
Skönt att slippa grubbla mer vad som är rätt eller fel :)
 
Mitt råd är att du väljer en cellplast som inte är fuktbindande.
 
Goteborg skrev:
Sockelskiva i plåt.
Ja du va plåtslagare ja;)
 
KnockOnWood skrev:
Bara att göra jobbet då!
Skönt att slippa grubbla mer vad som är rätt eller fel :)
Yes, samtidigt som att det är skönt att grubbla, det brukar sluta i mer bygga hus än bygga. :D

yxet skrev:
Ja du va plåtslagare ja;)
Yepp. Har tillverkat idag. En rostfri plåt som är behandlad på något vis (kommer inte ihåg vad den heter) men den är snygg. Kommer bli bra och man får ju passa på att göra det man kan, när man väl kan nått.
 
Står i exact samma situation. Ska tilläggs isolera en putsad yttervägg med västkustskiva. Samtidigt vill jag göra vad jag kan för att isolera sockeln och oxå plattan som idag kantas av ledig riktigt blöt jord. Då hela plattan är o isolerad i övrigt förväntar jag mig inga mirakel angående varmare golv men kanske något iaf. Tanken är i-element eller isodrän. Jag tänker att en så torr platta som möjligt måste vara bättre än att stänga in fukt mellan plattan och i-element. Jag lutar därför åt isodrän med separat sockel skiva. Men så är man ju lat i andra änden oxå och då sparar jag ju ett moment med i-element. Vad säger expertisen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.