Jag har byggt ett garage om 7*7 meter, med gjuten isolerad platta med golvvärme samt portar med portautomatik...
Spikade väggar o gavlar liggandes på den gjutna plattan och reste sedan garaget med hjälp av vänner och en lastbil med kran.

Jag har gjort rubbet själv och slutsumman landade på ca. 120 000 SEK...


 
  • webbpub.jpg
Mycket snyggt Dwedin !

Hur värmer du upp vattnet i slingorna .. med VP från huset eller ?
 
Haagbard skrev:
Ny vinkel och årstid  ;)
::) Vet inte, men visst påminner det om tomtens verkstad. :-/
Snyggt bygge, Haagbard! [smiley=thumbsup.gif]
 
:M@ZE

Just nu kör jag en byggfläkt som håller +10 i garaget, men till sommaren skall jag lägga kulvert in till huset och mata golvvärmen via värmepump.

 
Det var ett snyggt bygge Dwedin. Jag tänker bygga samma bredd men lite längre.
Jag har en fråga Vad har du för taklutning på ditt bygge?
 
Lutningen på taket är 22 grader, med 50 cm utsprång på varje sida, dvs takstolarna är 8 meter.
Garaget är ganska exakt 4 meter från platta till nock med 2,35 meters innerhöjd från platta till innertak.

 
Tackar för den infon
Det är bara för mig att gå tillbyggnadsnämden och försöka att få tillstånd för muin storlek.
För på planritningarna från 1928 så står det max 30m2
Men samtidigt så står det att det får bebyggas med max 1/5 del av tomten vilket skulle vara 260m2 minus det befintliga huset på 100km
 
Vi vill bygga dubbelgarage med övervåning, där övervåningen ska användas som gäststuga, ungefär hur mycket skulle ni tro att kostanderna ökar jämfört med ett "vanligt" garage?
 
Sök på inger.p:s bygge så har du i alla fall kostnaden för garaget med övervåning
 
2500kr/m2 +moms tar vi för ett garage med 2.4m takhöjd isolerat med gips på väggar och tak och betongtegeltak, detta monterat och klart på plats.
Till detta kommer portar dörrar fönster mm.
Så har du lite att jämföra med när du räknar på det hela :)
 
1100kr/m2 tar vi för ett isolerat plttan
2300kr/m2 isolerat garage med tegeltak,inkl.el

Dessa priser inkluderar ej portar.

Mvh.VERAPOLBYGG

http://www.verapolbygg.com
 
jenfor skrev:
Är det någon som har en uppfattning vad ett isolerat dubbelgarage (runt 60 kvm) på platta med golvvärme kostar i nyckelfärdigt utförande?

Typ LB-hus, Myresjöhus eller någon annan prefabtillverkare.

Vi hamnar på drygt 4000 sek / kvm. Tuttifrutti. ( isolerad platta, L/L-pump, 3 m, bred port, ,lertegel, dörr mm. ca 45 kvm.

Köpte panel via husleverantören för att få lika, lät en snickare göra jobbet.
 
husmyran skrev:
Vi vill bygga dubbelgarage med övervåning, där övervåningen ska användas som gäststuga, ungefär hur mycket skulle ni tro att kostanderna ökar jämfört med ett "vanligt" garage?
Utan att ange kronor och ören vill jag påstå att det kvadratmeterpristillägget är ingenting emot var du får ut i värdefull yta när du ändå bygger.
 
dwedin skrev:
Jag har byggt ett garage om 7*7 meter, med gjuten isolerad platta med golvvärme samt portar med portautomatik...
Spikade väggar o gavlar liggandes på den gjutna plattan och reste sedan garaget med hjälp av vänner och en lastbil med kran.

Jag har gjort rubbet själv och slutsumman landade på ca. 120 000 SEK...


Kommer du ihåg vad plattan och markarbetena kostade av de 120 tkr så man får ett riktmärke vad själva garaget blev?//R
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.