Mitt tips är sluta köra tabletter. Pulver och spolglans är det som gäller
 
  • Gilla
  • Älska
skogaliten och 2 till
  • Laddar…
Jag trycker detta fungerar bra. Tabletter har jag aldrig fattat vitsen med. Dyra och svåranvända.

Förpackning av Finish Classic Power Powder diskmedel, 1,5 kg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Peter_Ker och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
svåranvända
:surprised:
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 skrev:
:surprised:
Otroligt mycket enklare att hälla pulver från en "flaska" än att behöva hantera tabletter. Kletigt och allmänt otrevligt. Föredrar att inte behöva komma i kontakt med diskmedlet.
 
  • Gilla
TreeView
  • Laddar…
MultiMan
Kletigt?

Jag öppnar zippen på Yes-påsen, tar en torr tablett, lägger i facket och stänger. Klart.

Blötlägger du dina? :thinking:
 
  • Haha
  • Gilla
yonna och 2 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Blötlägger du dina? :thinking:
Backar du ett inlägg ser du att jag använder pulver.;)
 
Öppnar. Släpper in tabletten till botten i maskinen och startar sen. Klart typ en timme senare.
Köper medlet på Gekås var tredje månad. Blått paket. Säkert finnish eller liknande 90 pack.
 
MultiMan
Alfredo Alfredo skrev:
Backar du ett inlägg ser du att jag använder pulver.;)
Jaha, men du skriver att tabletter är kletigt. Det var ju därför jag svarade som jag gjorde. Exakt vad är kletigt?
 
Tabletter ersätter inte spolglans så finns ingen mening med dom
 
MultiMan MultiMan skrev:
Jaha, men du skriver att tabletter är kletigt. Det var ju därför jag svarade som jag gjorde. Exakt vad är kletigt?
Vi kör Yes.
Min erfarenhet är, att utan blötläggning ;), är det nån procent av tabletterna som klibbar ihop, och när man drar isär dom går en del sönder och spolglansen kladdar. :oops:
 
  • Haha
  • Ledsen
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
MultiMan
Vonelffors Vonelffors skrev:
Tabletter ersätter inte spolglans så finns ingen mening med dom
Yes Platinum har inbyggd del i tabletten med spolglans, och det fungerar utmärkt.
 
  • Gilla
Peter2400 och 1 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Jaha, men du skriver att tabletter är kletigt.
Kletigt kanske inte är det perfekta ordvalet men antingen måste jag komma i kontakt med dem eller så måste jag hantera en helt onödig förpackning. I vilket fall tycker jag det är avsevärt enklare att bara hälla i pulver i facket.

Har en "diskmedelsflaska" liknande denna.
 
  • Gilla
TreeView
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Öppnar. Släpper in tabletten till botten i maskinen och startar sen. Klart typ en timme senare.
Köper medlet på Gekås var tredje månad. Blått paket. Säkert finnish eller liknande 90 pack.
Nu beror det kanske liiiite på typ av maskin och vilket program du kör, men som jag fattat diskmaskiner kör de först en sköljning och tömmer sedan vattnet för att få bort löst sittande rester. Därefter tas nytt vatten in och först då öppnas luckan för diskmedlet (eller att det portioneras ut om man har sådan finess). Att då slänga in tabletten i botten gör att den till viss del sköljs ut med det första vattnet och sedan inte är med under själva huvuddiskcykeln.

Men någon kan gärna rätta mig om jag har fel.
 
  • Gilla
yonna och 2 till
  • Laddar…
Den första sköljningen är med kallvatten och löser inte upp tabletten. Därför går det bra att kasta in den i botten.
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Den första sköljningen är med kallvatten
Om maskinen är ansluten till kallvatten. Många är anslutna till varmvatten, vår exempelvis.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.