A
H hempularen skrev:
OM du lägger den på golvet med en filt eller ngt. över en stund så kommer ytan där att ha samma temp som inne i golvet.

Du måste givetvis bryta strömmen och koppla ur minst en av sensortrådarna när du mäter, annars kan du mäta resistans inne i termostaten istället för sensorn.

Nu har jag kopplat in termostaten..

Gjorde som du skrev den gamla givaren hade 10ohm och den nya 9,6 så använde den gamla då skillnaden va så liten.

Nu har jag ett vred från 1-7 att ställa in värmen på.

När lampan lyser rött så jobbar golvvärmen, när den lyser grönt är inställd värme uppnådd..

När den står på 2 och är något ljummet golv lyser den grönt, när jag ökar till 3 så lyser den rött men blir aldrig grön. Eller det tar lång tid?
 
Det tar lång tid typ timmar
 
A
L Leif i Skåne skrev:
Det tar lång tid typ timmar

Känns som det blir svalare för varje timme trots den lyser rött vilket betyder den ”jobbar”.... hmmm
 
Har du en strömtång? Alt mäta spänningen så att det går ut spänning på värmeslingan, men det säger inte att den funkad.
 
A
H Husqvarna220Ac skrev:
Har du en strömtång? Alt mäta spänningen så att det går ut spänning på värmeslingan, men det säger inte att den funkad.

Ska ge det en chans över natten, imorgon kan jag mäta både strömmen in från från centralen till termostaten, men där är ju självklart ström.

Men kan ju precis som du säger mäta kablen till golvvärmen från termostaten... men det ska inte gå att sätta montera golvkablarna fel, och elen gick ju på den förra termostaten med pixelfel, va riktigt riktigt varmt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.