johaans johaans skrev:
Men då är det en vanlig ho så att säga? Tänkte annars satt en bänkskiva över både TM och TT så det blev ett jämnt underlag och sen skötbädden.
Ja precis då är det en vanlig ho som t.ex. de visar på bilden med vattenlåset.
Går ju såklart att montera en bänkskiva bredvid handfatet för att få en smidig övergång.
 
  • Gilla
johaans
  • Laddar…
johaans johaans skrev:
Bra idé. Har 134 cm i bredd så det ger mig ca 14 cm. Kanske till och med hade gått att placera bredvid.. Spelar det någon roll hur tvättstället vinklas? Alltså vrida åt höger eller vänster..
Finns flera tvättställ där blandaren monteras på sidan, t.ex. 7455023.jpg
 
  • Gilla
johaans
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Finns flera tvättställ där blandaren monteras på sidan, t.ex. [bild]
Och då borde det ju bara vara att se till att vattenlåset får plats.
 
T Tompafix skrev:
Ja precis då är det en vanlig ho som t.ex. de visar på bilden med vattenlåset.
Går ju såklart att montera en bänkskiva bredvid handfatet för att få en smidig övergång.
Men vad är det egentligen för skillnad där kontra handfat ovanpå bänkskivan? Vattenlåset bygger ändå upp några cm från TM.
 
  • Instruktionsbilder för installation av avlopp i handfat, inklusive varningar och verktygsanvisningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja har du ett utrymme på 14cm att laborera på så borde det vara genomförbart
 
Då kan du ha avloppet mellan maskinerna som föreslogs ovan.

Edit eller bredvid om du har maskinerna intill varandra
 
haha, nu är man fredagstrött :crysmile: Ja avloppet hamnar ju på samma ställe. Tänkte på blandaren...
 
Så rent krasst: Byta blandare att lösa det från det som är väggmonterat idag går? Och det är höjden på själva bänkskivan som kan bli stökigt om man ska ha plats med vattenlås mellan bänkskiva och TM?
 
Japp rören är inga problem
 
Har du någon gissning vad en VVS:are kan tänkas vilja ha för ett sådant kalas? I runda slängar.. Handfatet tänker jag att jag kan lösa själv men blandaren och alla anslutning där under känns lite väl riskabelt...
 
johaans johaans skrev:
Har du någon gissning vad en VVS:are kan tänkas vilja ha för ett sådant kalas? I runda slängar.. Handfatet tänker jag att jag kan lösa själv men blandaren och alla anslutning där under känns lite väl riskabelt...
Ingen aning tyvärr. Tar väl några timmar ivf.
Har själv lyxen att känna en rörmokare
 
  • Gilla
johaans
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.