Det verkar väldigt överdrivet med 5 man också på det jobbet. Det blir bara ineffektivt.
 
Hej.

Jag ska göra samma sak men ansåg att det skulle bli för dyrt att lägga ut det på entreprenad. Har iofs räknat på ett mycket större tak och har hittills köpt material för c:a 70000. Och då har jag inte inhandlat allt än. Min gissning är att material kostnaden för mig hamnar en bit över hundratusen, kalkylerna pekar ditåt iaf. Jag räknar med att det tar mellan 4-6 veckor innan allt är helt färdigt, dock inte effektiv arbetstid.
 
146 :- m2, Ink vindskivor, vindskiveplåt och fotplåt. Ingen råspont byttes

Fick en offert på 135 efter Rot, plus mtrll,
Tänkte att då tar jag nån vecka ledigt och gör det själv..

135 m2 , ca 50-60 timmar det, ink en del målning, hämta mtrl, kila upp med pannorna "old school" .

Fick en offert på 135 efter Rot, plus mtrll,
Tänkte att då tar jag nån vecka ledigt och gör det själv..

Iofs så får man tänka in lite kringkostnader i offerterna, container, ställning, frakta mtrl osv.. Men nog borde det gå runt för takläggarna ...
 
sneckarn skrev:
Jag ska lägga om taket åt en kund. Hos dom ska jag byta underlagspappen o läkt, och sen läggs samma pannor tillbaks. Har lämnat ett pris på 280kr/m2 +moms. Då ingår papp,läkt,vindskivor och ställning. Lägg sedan till en timme+45kr/m2 för råsponten.Det borde bli ca585kr/m2 +moms. På det lägger du till priset för dom pannorna du väljer.
Ska du ha en timme per m2 råspont du spikar dit? Jösses, det var galet långsamt.
Jag som inte är snickare la på 12m2 råspont på 1,5h.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.