D
Kristina Andersson5 Kristina Andersson5 skrev:
Ja du det vet jag inte riktigt men det badrummet som är idag är väldigt litet och som sagt konstigt placerat.
Tänker mig att man bygger ett badrum som är lite större i alla fall. Tänker att man gör köket ca 1 m mindre mot köksbänken och sen tar ma resten av ytan från hallen. Man har ju också uterummet som man kan integrera i köket om man vill!
Jag har inte köpt husen än så kan inte mäta :)
Skrev mest här så ni som läser kanske har smarta lösningar som ni vill dela med er av :)
Hur bra stämmer ritningen med verkligheten? Mäklarritningar kan avvika en del.
 
D Drömtroll skrev:
Hur bra stämmer ritningen med verkligheten? Mäklarritningar kan avvika en del.
Ja just där stämmer den nog ganska ok men ja den stämmer nog inte helt nej.
Men det får helt klart plats ett badrum där som blir större än det befintliga. Hallen är gigantisk :)
 
D
Kristina Andersson5 Kristina Andersson5 skrev:
Ja precis allt måste ju klaffa såklart men lurigt att köpa ett hus som ”kanske” går att bygga om. Jag ska ta dit en snickare nästa vecka kanske jag får mer klarhet då:)
Alternativet är ju att göra en ny trappa ner till källaren ”en mycket enkel sådan”

uterummet är inte isolerat men det känns som en mer rimlig kostnad om man jämför med all extra yta man får.

och nej det finns tyvärr inget badrum på våning 2
Ett generellt råd är att bo in sig innan man gör större ombyggnationer. Sen är det såklart smart att tänka på möjligheter innan man köper. Jag hade nog försökt få plats med ett ordentligt badrum på ovanvåningen om möjligt, och en mindre toalett i hallen på plan 1. Jag gillar att tvätta i källaren, tycker det stör mindre när maskinen går och så kan jag hänga tvätten utan att den syns. Men alla är ju olika.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Utan eget jobb 2-300tkr.
Nja det räcker nog inte. Mitt drygt 6 kvm badrum (nå, bara med dusch men med iitet teknikutrymme) passerar med råge 300' och då ingår inte inredning utan bara kakel/klinker och flyttning av golvbrunnar. Detta är på landet (men med attraktiva fritidshus).
 
BirgitS
Kristina Andersson5 Kristina Andersson5 skrev:
Jag ska ta dit en snickare nästa vecka kanske jag får mer klarhet då:)
Passa på och mät (och ta bilder) :)

Kristina Andersson5 Kristina Andersson5 skrev:
Hallen är gigantisk :)
Enligt ritningen är den fria golvytan i hallen ungefär samma som den fria golvytan i köket.
 
yonna yonna skrev:
Nja det räcker nog inte. Mitt drygt 6 kvm badrum (nå, bara med dusch men med iitet teknikutrymme) passerar med råge 300' och då ingår inte inredning utan bara kakel/klinker och flyttning av golvbrunnar. Detta är på landet (men med attraktiva fritidshus).
Lite överpris på det tyvärr, beror även på om man gör delar av jobbet själv. Rivning och en del annat klarar de flesta.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
... delar av jobbet själv. Rivning och en del annat klarar de flesta.
Nu jämfördes med att allt köps in och inte med hempuleri.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.