Tack för tipsen! Droppet minskade när jag först öppnade ventilen igen och sedan drog åt muttern lite. Spindeln fick nog lite skador när jag skulle stänga ventilen, är det så att delen av spindeln som är synlig när ventilen är helt öppen passerar genom en packning när man har stängt ventilen helt?

Vet inte helt säkert om Erylen är en gjutjärns- eller plåtpanna, tror dock på plåt.
 
Tack för tipsen! Droppet minskade när jag först öppnade ventilen igen och sedan drog åt muttern lite. Spindeln fick nog lite skador när jag skulle stänga ventilen, är det så att delen av spindeln som är synlig när ventilen är helt öppen passerar genom en packning när man har stängt ventilen helt?

Vet inte helt säkert om Erylen är en gjutjärns- eller plåtpanna, tror dock på plåt.
 
TreeSwede skrev:
är det så att delen av spindeln som är synlig när ventilen är helt öppen passerar genom en packning när man har stängt ventilen helt?

Vet inte helt säkert om Erylen är en gjutjärns- eller plåtpanna, tror dock på plåt.
Ja, spindeln går igenom en packning som finns innanför glandermuttern.
Om spindeln är skadad kan den i sin tur skada packningen.
Man kan då ta isär ventilen (bröstet) och ta ut spindeln, rengöra och slipa bort skadorna med en fin smärgelduk.

Plåtpanna har en kortare livslängd än en gjutjärnspanna. Hur gammal är pannan och vad skulle en ny i motsvarande storlek kosta inkl. montering?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.