Du borde vara försiktig med vattenanslutningen. På mitt skåp delade sig halvkopplingen plötsligt och vatten strömmar ut. Borde inte användas utan vattenfelsbrytare eller styrd magnetventil på matningen till skåpet. Tydligen ett vanligt fel.
 
O olof63 skrev:
hmm sitter inte monterat i icemakern / tiloppet alltså ?
nä det är "bara" istucket
 
tack för tips, jag rör nog inte slangen från skåpet utan frostar av hela paketet. Jag har en gammal matning minst tio år,som är kopplad via en tyckreduceringsventil, finns ingen övervakning på den alls. Några förslag ?
 
O olof63 skrev:
tack för tips, jag rör nog inte slangen från skåpet utan frostar av hela paketet. Jag har en gammal matning minst tio år,som är kopplad via en tyckreduceringsventil, finns ingen övervakning på den alls. Några förslag ?
gör det som du är bekväm med
 
O olof63 skrev:
tack för tips, jag rör nog inte slangen från skåpet utan frostar av hela paketet. Jag har en gammal matning minst tio år,som är kopplad via en tyckreduceringsventil, finns ingen övervakning på den alls. Några förslag ?
Vilken vattenfelsbrytare som helst. Har inte använt ismaskinen sedan detta inträffade pga att kopplingen som levereras som ersättning är av samma typ.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.