johansson_90 skrev:
tack för tipset ;) frågan är bara hur många det kan finnas under? för jag vet att när jag var liten (runt 13år sen) så pratade föräldrarna på att det fanns grävlingbo under torpet och finns de kvar än så kan det nog finnas en del :p men man måste väll vänta till efter 1:a augusti för att få skjuta dom har jag för mig? gäller detsamma om man ska flytta dom? för det är väll vid denna tiden på året de får ungar?
Jo dom har väl nyss fått, får väl hoppas du inte har en hel koloni där under. Då kanske du ska överväga att gasa ut dom ( fast på sensommaren, djur vän som jag är:rolleyes:)
 
barajag skrev:
Jo dom har väl nyss fått, får väl hoppas du inte har en hel koloni där under. Då kanske du ska överväga att gasa ut dom ( fast på sensommaren, djur vän som jag är:rolleyes:)
mja jag får väll ta reda på hur många objudna gäster det finns där under :p mja det kanske kan funka:) men det ska väll gå att ta kontakt med kommunen så de fixar en jägare som bör veta hur man får bort dem på bästa sätt. jag har ju jägarexamen själv men grävlingar är jag inte så haj på, däremot har jag hört att grävlingskött ska va gott att ätad^_^b
 
vi har oxå lite problem med grävlingar. dom går ner i källartrappen och äter upp kattmaten!! jag har mött dom flera gånger när jag ska ner i källaren. inte kul!!
 
till veckan blir dom nog borta. fick med mig grannen som ska hjälpa mig eftersom det går som skyddsjakt.
 
numer är det 2st grävlingar mindre :) husknuten är torr på insidan efter att jag tätade stupröret. men nu har grävlingarna grävt gropar under huset och även gått upp i huset och grävt i spånisoleringen i golvet :p men groparna under huset är det något som bör åtgärdas? grundstenar och skorstensstock har jag inte hunnit kolla på ännu. Jag tar gärna emot tips på hur man kan hindra personer från att förstöra torpet? för nästan varje gång jag kommer dit så är det någon fönsterruta som är krossad eller liknande :( sätter jag hänglås på dörrarna så bryts dom upp osv..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.