T Provrundan skrev:
Nu har jag inte kollat i detalj men jag skulle tro att man inte behöver riva något alls här.

Typ snäppa loss och vika ner elementet och dra ut.
Jag vill minnas att jag fick lossa 2 eller 3 torxskruvar på baksidan utöver lite plock inne i ugnen för att få ur elementet.
Öppen ugn visar isolering och elektriska anslutningar, inkl. torxskruvar och kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Succé! Fick elementet idag och just nu står ugnen och ”bränner ur”. 240C i 1h enligt bruksanvisning.

Lite knepigare än jag trodde, var tvungen att dra ut ugnen för att lossa en plåt på baksidan och komma åt två torxskruvar.

Det var lugnt men då hällen styrs med vred på ugnen var det lite meck att få bort alla sladdar då dom kablarna givetvis var för korta för att dra ut ugnen.

Elementen var identiska.
 
  • Gilla
Härryda2015 och 1 till
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Jag vill minnas att jag fick lossa 2 eller 3 torxskruvar på baksidan utöver lite plock inne i ugnen för att få ur elementet.
[bild]
Hej, är inne på samma problem, är det säkert att göra sånt själv hemma? Är det kvar ström i det där trots man dragit ut sladden från eluttaget?
 
A
N NadineAll skrev:
Hej, är inne på samma problem, är det säkert att göra sånt själv hemma? Är det kvar ström i det där trots man dragit ut sladden från eluttaget?

ingen spänning kvar när matningen är bruten.
 
  • Gilla
NadineAll
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.