En böj som är 45 grader med 1 muff och en slätände. Sätter du in en dubbelmuff på din bortkapade "förstoring" så kan du då sätta i två sådana, först sätt sprången i varandra, slät ändan går i din dubbelmuff och muffen på sista språnget går in i slätändan på brunnen.
 
drik skrev:
Den hittar jag inte... vad sägs om dubbelmuff?
[länk]
In här och sök så får du se en bild, eller lämna rsk numret till din lokala rörmokare så ger han dig nog ett bra pris!

http://www.rskdatabasen.se/searchRSK.aspx
 
Krilleman
Om du är gud borde du inte lägga upp en bild då?!
7347b34b28c3e637ddf16e53ff684242_150x150.jpg

Smartline för privatpersoner är lite överkurs, bara för att byta en brunn räcker det med en dubbelmuff och två 45º böjar för att korrigera brunnen i höjdled.
 
Redigerat:
krilleman_215 skrev:
Om du är gud borde du inte lägga upp en bild då?!
[bild]

Smartline för privatpersoner är lite överkurs, bara för att byta en brunn räcker det med en dubbelmuff och två 45º böjar för att korrigera brunnen i höjdled.

Om du vill bila mer, kör på dubbelmuffen, får du tag i en smartline snabbt och smidigt så kör det!

@krilleman_215 tro mig, jag ber varje kväll för att världen ska bli mer Ipad kompatibel.
 
Krilleman
Men hålet ser bra tilltaget ut, och korrigera brunnen i höjdled med böjar för att få fallet OK, är nästan alltid ett måste vid byte från gammal till ny brunn. Så mer bilning ser inte ut att krävas. Och lite avloppsdelar är det många hemmafixare som har liggandes.

Eller är det så att världen väntar på att guden ska bli mer kompatibel?

Forumet är till för att hjälpa eller som det står i reglerna:
Forumet på Byggahus.se är till för konsumenter dvs privatpersoner, som bygger eller renoverar ett småhus. Här byter vi erfarenheter, tar och ger råd.
 
  • Gilla
mcr108s
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.