Jahaja, tack för tipset med linoljekitt. Rätt säker på att jag har de billigaste kittet på mina nuvarande.

Tack för alla tips, nu känner jag mig övertalad att behålla mina fönster och förbättra dom istället
 
  • Gilla
Microkatten och 1 till
  • Laddar…
Microkatten
F fribygg skrev:
TS fönster ser ju fina ut, en halvoljning på utsatta delar så kan man nog skjuta på målningen om man inte vill och orkar alla fönster på ett år.
Ja, håller man sig till linoljekitt och linoljefärg/-olja så är underhållet väldigt enkelt!
 
H Hydropressmk skrev:
Jahaja, tack för tipset med linoljekitt. Rätt säker på att jag har de billigaste kittet på mina nuvarande.

Tack för alla tips, nu känner jag mig övertalad att behålla mina fönster och förbättra dom istället
Fint!
Om billigaste kittet kostar 30 kr på Biltema eller det av riksantikvarieämbetet rekommenderade kanske 60kr på Jula spelar kanske inte så stor roll? Det på Jula är i plastburk och står sej ett par år om du droppar på några droppar linolja på det som blir kvar i burken.

Jag föredrar egentligen ett billigare linoljekitt från Danalim, men det är inte lika lättillgängligt numera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.