Nu har vi fått två offerter till

Alltså, vi har aluminiumklädda träfönster för 190, träfönster för 165 och plast för 159. Det låter ju hyfsat rimligt i jämförelse. Även om jag tycker att det är jättemycket pengar.

Sedan har vi ett plastfönster från Tyskland (tillverkade i polen?), från företag i trakten där vi bor med en offert på 88 tusen.

Innehållsmässigt skiljer det inget. Garantier är minst lika bra på de billiga.

Man undrar ju om det ens är seriöst. Det känns lite osäkert. Samtidigt så vill man ju inte betala mer än nödvändigt.

Är det någon som har någon erfarenhet av Aluplast (fönstertillverkaren) eller Deca-tak (företaget)?

/LO
 
Aluplast är en stor tillverkare. Så det ska inte vara någon fara. Deca-tak vet jag ingenting om. Jag hade köpt aluplast. dom andra 100k kan du åka på semester för.
 
santos skrev:
Aluplast är en stor tillverkare. Så det ska inte vara någon fara. Deca-tak vet jag ingenting om. Jag hade köpt aluplast. dom andra 100k kan du åka på semester för.
Eller lägga om taket ;)

Tack för svar!

/LO
 
/LO skrev:
PVC

/LO
Vad heter den polska tillverkaren?
 
Jag vet inte. Spelar det någon roll? Har du koll på vilka som är bra och dåliga? Vad jag förstått så är Polen stora på fönster.

/LO
 
/LO skrev:
Jag vet inte. Spelar det någon roll? Har du koll på vilka som är bra och dåliga? Vad jag förstått så är Polen stora på fönster.

/LO
Undrar bara om de tillverkas där eller om kassetterna importeras från ett annat land.
Och det är klart att ett antal fuskar. Det kan man taga reda på polska forum. Typ som denna här.
 
/LO skrev:
Nu har vi fått två offerter till

Alltså, vi har aluminiumklädda träfönster för 190, träfönster för 165 och plast för 159. Det låter ju hyfsat rimligt i jämförelse. Även om jag tycker att det är jättemycket pengar.

Sedan har vi ett plastfönster från Tyskland (tillverkade i polen?), från företag i trakten där vi bor med en offert på 88 tusen.

Innehållsmässigt skiljer det inget. Garantier är minst lika bra på de billiga.

Man undrar ju om det ens är seriöst. Det känns lite osäkert. Samtidigt så vill man ju inte betala mer än nödvändigt.

Är det någon som har någon erfarenhet av Aluplast (fönstertillverkaren) eller Deca-tak (företaget)?

/LO
Om du har 3st offerter och fått ett snitt på ca 170.000kr. Sen trillar den in någon på 90.000kr så brukar jag tänka så här. Kan det vara för bra för att vara sant?

Här skiljer det sig åt. Vissa tänker Ja det är lite FÖR stor skillnad. De kanske vill ha pengar i förskott osv osv. Varningsklockorna ringer i vissa öron. Jag mfl väljer någon annat alternativ. Du kanske hittar ett alternativ för 130.000kr och det känns som lite mera "rimligt" pris.

Sen finns det de som glatt chansar och med en lite större risk gör en större "vinst". Har själv gjort den chansningen några gånger och ibland går det bra. Eller så står du om några månader och snyftar att va konstigt att jag blev blåst det är så synd om mig *snyft snyft*

Valet är ditt d^_^b
 
/LO skrev:
Jag vet inte. Spelar det någon roll? Har du koll på vilka som är bra och dåliga? Vad jag förstått så är Polen stora på fönster.

/LO
Kan ju vara en fördel om det är något märke som många köpt tidigare och varit nöjda med.
Ökar ju tryggheten lite med att t.ex våga betala i förskott.
 
Tack! :)
Jag ska i alla fall ha ett rejält snack med firman innan vi bestämmer oss. Men det är onödigt att betala mycket för mycket.

/LO
 
  • Gilla
Mattis Bergman
  • Laddar…
Oj vad många gånger man har gått på den minan "köpa billigt = köpa dyrt"
Numera gör jag aldrig det. Sparar hellre pengar några månader extra för att köpa det jag egentligen vill ha eftersom jag vet att jag alltid ångrar mig.
Plastfönster i all ära men jag tycker dom e fula.
 
verktygsgurun skrev:
Oj vad många gånger man har gått på den minan "köpa billigt = köpa dyrt"
Numera gör jag aldrig det. Sparar hellre pengar några månader extra för att köpa det jag egentligen vill ha eftersom jag vet att jag alltid ångrar mig.
Plastfönster i all ära men jag tycker dom e fula.
Men sen när du köpt det dyra och det går sönder eller inte motsvarar förväntningarna är du helt plötsligt dubbelt så ångerfull :)
Fast de som köper dyra saker som inte håller brukar väldigt sällan berätta om det ;)
 
jeppeknaster skrev:
Men sen när du köpt det dyra och det går sönder eller inte motsvarar förväntningarna är du helt plötsligt dubbelt så ångerfull :)
Fast de som köper dyra saker som inte håller brukar väldigt sällan berätta om det ;)
Jo det e sant....men det inträffar inte lika ofta...:)
 
Vi köpte PVC-fönster från G&B (http://www.gobfonster.se/). Vi är helnöjda. Bra service och bra priser. Jag monterade in fönsterna själv.

Vi köpte 15 fönster i olika format och en Altandörr för ca 65.000. Altandörren (Helglas, dubbeldörr) kostade 20 av dessa.

Jag kan varmt rekomendera denna firma. Vi valde 2-glas.

IMG_1857.jpg

SDC11934.jpg

SDC11935.jpg
 
Tack igen, för svaren :)
Jag kan inte tycka att PVC är fult. Det syns ju inte. Och jag förstår att vissa tittar på fönster mer än jag, men blanklackade träfönster eller aluminiumklädda dito syns ju inte jättetydligt att det är trä...

Kanonfina bilder, ama! Ser jättesnyggt ut!

/LO
 
Nu närmar det sig. Vi har kollat upp firman (kredit, moms, skatt...) och tagit referenser (pratat med en som var mycket nöjd, två återstår).

Vi ska åka och prata med firman, kolla offerten ordentligt så att vi är överens om vad som ingår i jobbet.

/LO
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.