R
Så här såg min ut förra året
 
  • Offert för elanslutningstjänst, totalt 38 125 kr, från Bjärke Energi, daterad 24 februari 2022.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sanslösa priser är det och tror att dom har hissat upp priserna rätt häftigt alla nätägare, för att få in pengarna. Det är inga arbeten som är så stora att det är relevant, men dom är envåldshärskare och giriga, samt ensamma på den delen av Sverige som dom verkar i.
 
R
J jonaserik skrev:
Sanslösa priser är det och tror att dom har hissat upp priserna rätt häftigt alla nätägare, för att få in pengarna. Det är inga arbeten som är så stora att det är relevant, men dom är envåldshärskare och giriga, samt ensamma på den delen av Sverige som dom verkar i.
Håller med jag har satt upp mitt fasadmätarskåp i en provesoris ställning så dom koppla i en kabel på 1 timme..,
Sedan ska dom koppla om när jag sätter i skåpet i fasaden säg 2-3 timmar högt räknat..
Det blir bra betalt på 38 tkr.
 
Bor man sedan lite längre från anslutningspunkten så kan det bli riktigt dyrt.
 
  • Tabell med avgifter för olika anslutningsavstånd, kostnader i svenska kronor, exklusive moms.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och dom priser per meter är då även alla schakter som behövs fram till tomgräns där rör ( ägaren betala) i rör på fastigheten till mätarskåp. Men ändå tror någon här på forumet att nätägarna betalar det pris som en installatör ger inkl. rabatt . ett stort NADA för det.
 
Tror att inkopplingsavgiften är närmre 50k i detta fallet men jag undrar mest hur mycket dyrare det är med förbrukning kontra en "riktig" anslutning?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.