Genaugenau Genaugenau skrev:
Hade en anhörig som handlade i butik, åkte tillbaka för att returnera en utav varorna och blev ombedd att göra en returanmälan online. Jag skojar inte, de ville inte ta emot returen i butiken (Nacka).
Låter konstigt, själv aldrig haft problem med returer eller reklamationer. Bara åkt in till butik och lämnat tillbaks och fått ett "inga problem" till svar.

Till TS, som andra sagt, ta kontakt med en butik så borde de kunna hjälpa dig. Håller med om att det låter helt sjukt att de helt saknar kundtjänst. Lär inte hålla i längden.
 
  • Gilla
Bergakungen
  • Laddar…
Byggmax undviker man i det längsta numera, dels pga deras obefintliga service när man vill ha info från dem på nätet och dels pga deras låga kvalitet och dåligt sortiment på virke.
 
  • Gilla
Crank
  • Laddar…
S
N Nymodigt skrev:
Ja jag hade nog tänkt göra det imorgon, även om det inte ser ljust ut. Läst om en del på Trustpilot som gjort samma, där personalen tyckt på axlarna och inte kunnat göra något.

Så bittert att det blir såhär, även om jag själv är orsaken till problemet så hade ju det kunnat ordnats så enkelt med en fungerande kundservice. Jag kommer ju efter det här aldrig handla hos dem igen.
Så för att du lagt in fel adress vid tv tillfällen, gör att du inte kommer att handla mer hos Byggmax?

Du har väl fått ett kvitto/faktura på mailen vid köpet/beställningen?

Bör rimligtvis framgå av det, hur du ångrar/ändrar köpet.
 
  • Gilla
  • Haha
EvertL och 2 till
  • Laddar…
Jag gillar en sak hos Byggmax, de har bult och mutter på lösvikt!
Bra pris också tycker jag.
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Jag gillar en sak hos Byggmax, de har bult och mutter på lösvikt!
Bra pris också tycker jag.
Det har även Hornbach och Bauhaus och ett mycket större sortiment än Byggmax.
 
  • Gilla
TCG och 7 till
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
Det har även Hornbach och Bauhaus och ett mycket större sortiment än Byggmax.
jo, men på min ort finns inte dessa 2.
 
  • Gilla
Ulf Peter och 4 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Jag gillar en sak hos Byggmax, de har bult och mutter på lösvikt!
Bra pris också tycker jag.
Det är mycket bra. Men enligt min erfarenhet är det ganska många byggvaruhandlar som har det.
 
  • Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
S Sernando skrev:
Så för att du lagt in fel adress vid tv tillfällen, gör att du inte kommer att handla mer hos Byggmax?

Du har väl fått ett kvitto/faktura på mailen vid köpet/beställningen?

Bör rimligtvis framgå av det, hur du ångrar/ändrar köpet.
Anledningen till att jag aldrig mer kommer handla där är pga det inte går att få tag på dem. Det är väl det minsta man kan begära av en webbshop? Har inget emot att sitta i telefonkö så länge man faktiskt kan få prata med en människa.
 
  • Gilla
TCG och 5 till
  • Laddar…
R
Dan1891 Dan1891 skrev:
Jag gillar en sak hos Byggmax, de har bult och mutter på lösvikt!
Bra pris också tycker jag.
Mycket är bra och billigt på byggmax om man åker till en butik..
Deras inomhusfärger har fått bra recensioner i tester mm..
 
  • Gilla
Anders_Tranås och 1 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
jo, men på min ort finns inte dessa 2.
Aj då, vad trist.
 
R Rejäl skrev:
Mycket är bra och billigt på byggmax om man åker till en butik..
Deras inomhusfärger har fått bra recensioner i tester mm..
Nu finns det säkert saker som är okej. Men ofta blir jag mest förundrad när man handlat där. Saker som man inte tycker det kan vara så stor skillnad på. Men det kan det tydligen. Ett exempel är en vanlig profilerad, omålad trälist/foder. Den borde vara lika som på andra ställen. Men de är mer böjda än bananer, det finns bark kvar längs vissa sidor, de är spruckna, det saknas bitar etc etc. Så även fast man lägger en dryg timme på att sortera på butiken, så tvingas man slänga flera stycken. Därmed är det inte billigt längre. Sen får man lägga en jäkla massa jobb på att spackla och slipa till resten, samt att man måste måla två gånger extra. Men likförbannat blir det inte snyggt när det kommer upp.
Detsamma gäller att trämaterial. Det blir både dyrare och sämrebi slutändan.
Men även mycket annat fungerar på samma sätt.
Det enda de har varit bra på hittills är julgranar, enligt min erfarenhet.
 
  • Gilla
fubar
  • Laddar…
R
A AG A skrev:
Nu finns det säkert saker som är okej. Men ofta blir jag mest förundrad när man handlat där. Saker som man inte tycker det kan vara så stor skillnad på. Men det kan det tydligen. Ett exempel är en vanlig profilerad, omålad trälist/foder. Den borde vara lika som på andra ställen. Men de är mer böjda än bananer, det finns bark kvar längs vissa sidor, de är spruckna, det saknas bitar etc etc. Så även fast man lägger en dryg timme på att sortera på butiken, så tvingas man slänga flera stycken. Därmed är det inte billigt längre. Sen får man lägga en jäkla massa jobb på att spackla och slipa till resten, samt att man måste måla två gånger extra. Men likförbannat blir det inte snyggt när det kommer upp.
Detsamma gäller att trämaterial. Det blir både dyrare och sämrebi slutändan.
Men även mycket annat fungerar på samma sätt.
Det enda de har varit bra på hittills är julgranar, enligt min erfarenhet.
Håller med om att virket inte håller någon vidare kvalitet samt att dom har mycket udda längder som ingen annan..
 
  • Gilla
mirooo och 1 till
  • Laddar…
J johan_p skrev:
Låter konstigt, själv aldrig haft problem med returer eller reklamationer. Bara åkt in till butik och lämnat tillbaks och fått ett "inga problem" till svar.

Till TS, som andra sagt, ta kontakt med en butik så borde de kunna hjälpa dig. Håller med om att det låter helt sjukt att de helt saknar kundtjänst. Lär inte hålla i längden.
Jag råkade också ut för vad genaugenau beskriver. Hade köpt några olika saker för mellan 50-350kr stycket. Ville samma dag lämna tillbaka en sak för 249kr, oanvänd och i kartong. Fick höra i kassan "njaaee asså jag måste ta den som "svinn" i så fall och det får jag inte göra på så stort belopp. Du behöver åka hem och göra en retur online och skriva ut fraktsedel och posta den till lagret". Höll på att fullständigt tappa fattningen, men höll mig helt lugn då han till slut ändå förbarmade sig och var "jätteshysst och gör ett undantag" och tog emot returen ändå. Har faktiskt aldrig varit med om nåt liknande och blev riktigt chockad, tror de själva att de vårdar kundrelationer på det viset. Verkar vara en helt störd ledning. Handlar därefter aldrig mer på byggmax. Vänder mig istället till en stor lokal seriös bygghandel och brädgård här på orten, oftast har de samma priser eller billigare på virke. Och man kan lämna tillbaka söndersågat virke för att man upptäckt sprickor eller att de är för sneda, aldrig något problem. Plus att man blir riktigt väl bemött i övrigt.
 
  • Gilla
TCG och 3 till
  • Laddar…
Du skriver att du har makulerat ordern via deras formulär. Då har du gjort allt du ska, och behöver inte bry dig mer.

Enligt distansköplagen har du rätt att ångra köp som gjorts över internet. Du har meddelat att du ångrar dig via den kanal som tillhandahålls av butiken, så de kan inte ställa några fler krav på dig.

(Det finns undantag, om det var måttbeställda skivor som kapats åt dig till exempel)
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Är det någon som stött på en chatt bot som fungerar?
Jag testade på nått ställe den visste inte vad kundtjänst var....
 
  • Haha
  • Gilla
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.