Tjolahopp! Nu sitter det en pump på plats i alla fall :)

Det blev en relativt lokal firma som jag fick kontakt med via Mitsubishi (jag ville ha en specifik pump som var svart) och sammanfattningsvis är det kanon än så länge!

1-2 veckors väntetid mot polarpumpens 7 veckor enligt en trött och loj kundservicemänniska på PP. Trevlig och noggrann installatör.

Blev ca 1500-2000 kr dyrare än PP eller Bygghemma, men jag tyckte det var värt det givet era kommentarer och överväganden.

Enda negativa är att fjärrstyrningen via MELCloud verkar usel, men förhoppningsvis funkar den i alla fall hjälpligt
 
  • Värmepump installerad utomhus på husvägg av grå träpanel, rördragning synlig ovanför fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart värmepump installerad högt på en vägg i ett träbeklätt rum med fönster och inredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som en EF Design eller är det en LN ?
Är inte så säker på att det blivit så mycket billigare via postorder då det ser ut att vara längre rördragning än vad som ingår där.
 
4m ingår i standardinstallation.
 
  • Gilla
Kimajo
  • Laddar…
C Comfort Thomas skrev:
Ser ut som en EF Design eller är det en LN ?
Är inte så säker på att det blivit så mycket billigare via postorder då det ser ut att vara längre rördragning än vad som ingår där.
Det är EF25 ZEN Master 2.0 Blankt skit men matt fanns inte. Ja, det kanske är en grut mer än 4m men det var inget gnäll om det i alla fall.
 
Nyfiken på vad som uselt med melcloud.
Vad ska du göra mer än att höja eller sänka temperatur om det nu är en fastighet som du bara är i ibland?
 
Som sagt, det funkar än så länge, men att få det att funka var allt annat än enkelt. Om du kikar på appen i appstore ser du att missnöjet främst kretsar kring gränssnittet = uselt och ser ut som den uppdaterades senast för 20 år sen. Sen är fjärrkontrollen helt skild från MELCloud, så det är antingen eller när det gäller schemaläggning t.ex. Det funkar, men är väldigt omodernt och bökigt. Inte vad man kan förvänta sig från en så stor tillverkare. Har t.ex. YOYOPOWER till annat, och den appen är suverän, inte en enda glitch på varken den eller utrustningen på 3 år och supertydlig och enkel.
 
K Kimajo skrev:
Som sagt, det funkar än så länge, men att få det att funka var allt annat än enkelt. Om du kikar på appen i appstore ser du att missnöjet främst kretsar kring gränssnittet = uselt och ser ut som den uppdaterades senast för 20 år sen. Sen är fjärrkontrollen helt skild från MELCloud, så det är antingen eller när det gäller schemaläggning t.ex. Det funkar, men är väldigt omodernt och bökigt. Inte vad man kan förvänta sig från en så stor tillverkare. Har t.ex. YOYOPOWER till annat, och den appen är suverän, inte en enda glitch på varken den eller utrustningen på 3 år och supertydlig och enkel.
Tror det beror på vilken av anvisningarna man använder, en del kunder har redan fått igång allt innan jag ens fått in mina grejer i bilen så det verkar skilja sig åt hur krångligt det är.

tror inte någon tillverkares fjärrkontroll är tvåvägs så dom kan ta emot ändringar gjorda via en app.

Utseende/gränssnitt är nog inte direkt toppmodernt

vet inte vad det är för schema du använder men är det permanentboende så går dom som oftast billigast och bäst om man inte håller på med dag eller nattsänkning utan bara tuffar på med samma inställningar.
 
Det är nog sant, fick olika instruktioner, men ingen var komplett.

Bra att veta med sänkningen, det låter logiskt om man inte har någon annan värmekälla (som en kamin man eldar i på dagen). Allt material ska ju värmas upp igen annars.
 
Använder själv MELCloud på våra två pumpar. Fungerar utan problem. Bara en gång på tre år har systemet varit nere som jag har märkt.
 
  • Gilla
Kimajo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.