Krilleman Krilleman skrev:
Hur ska du då kunna få ett intyg att allt är installerat i enlighet med säkervatten?

Och här är kärnfrågan.
Dom kan skylta med säkervatten på deras hemsida hur mycket dom vill.

Det hjälper inte dig ett dugg.

Står det i påskrivet kontrakt ordagrant att det skall installeras i enlighet med säkervatten har du "ett case".

Annars inte.
Fast så kan du ju ändå inte tänka. Man får inte det. Lite därför dom gjort om sin hemsida nu också och tagit bort Säker Vatten.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Krilleman
Blomgren 92 Blomgren 92 skrev:
Fast så kan du ju ändå inte tänka. Man får inte det. Lite därför dom gjort om sin hemsida nu också och tagit bort Säker Vatten.
Jag berättar sanningen i raka pucklar till dig, och jag har alltid gjort det.

Vill du inte förstå det så måste du inte.
 
  • Gilla
RalleB och 2 till
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Jag berättar sanningen i raka pucklar till dig, och jag har alltid gjort det.

Vill du inte förstå det så måste du inte.
Hört talats om falsk marknadsföring?
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Krilleman
Blomgren 92 Blomgren 92 skrev:
Hört talats om falsk marknadsföring?
Absolut, det har jag varit med om flertalet gånger när tillverkare påstått något som dom inte kunnat leva upp till.

Inget konstigt med det. Ganska vanligt faktiskt tråkigt nog.

Har du in ditt påskrivna kontakt inskrivet att dom ska följa just Säkervatten som verkar vara din hjärtefråga här?
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Absolut, det har jag varit med om flertalet gånger när tillverkare påstått något som dom inte kunnat leva upp till.

Inget konstigt med det. Ganska vanligt faktiskt tråkigt nog.

Har du in ditt påskrivna kontakt inskrivet att dom ska följa just Säkervatten som verkar vara din hjärtefråga här?
Har du läst trådstarten? Att jag ber om hjälp hur jag kan komma vidare? Kan du bidra med något för detta?
 
Krilleman
Blomgren 92 Blomgren 92 skrev:
Har du läst trådstarten? Att jag ber om hjälp hur jag kan komma vidare? Kan du bidra med något för detta?
Fast varje gång du uppmanas att svara om det står skrivet i kontraktet beträffande Säkervatten undanlåter du att svar på sakfrågan.

Har du med det i kontraktet eller inte?

Att påvisa info på företagets hemsida hjälper dig inte. Framförallt numera då den information du pekar på verkar vara borta.

Det är av största vikt för att hjälpa dig framåt.
 
Krilleman Krilleman skrev:
Fast varje gång du uppmanas att svara om det står skrivet i kontraktet beträffande Säkervatten undanlåter du att svar på sakfrågan.

Har du med det i kontraktet eller inte?

Att påvisa info på företagets hemsida hjälper dig inte. Framförallt numera då den information du pekar på verkar vara borta.

Det är av största vikt för att hjälpa dig framåt.
75% av denna tråd handlar om hur DU inte förstår, medans resten av dom 9000 andra som läst verkar ha förstått.

Står inte Säker Vatten i kontraktet men står att dom ska följa dom branschregler som finns för VVS-installationer. Dom branschregler som finns för VVS-installationer är Säker Vatten. Hänger du med nu?
 
Krilleman
Blomgren 92 Blomgren 92 skrev:
75% av denna tråd handlar om hur DU inte förstår, medans resten av dom 9000 andra som läst verkar ha förstått.

Står inte Säker Vatten i kontraktet men står att dom ska följa dom branschregler som finns för VVS-installationer. Dom branschregler som finns för VVS-installationer är Säker Vatten. Hänger du med nu?
Rent juridiskt så har du fel i din utsago.

Ursäkta för att jag svarar ärligt.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Rent juridiskt så har du fel i din utsago.

Ursäkta för att jag svarar ärligt.
Tack för din visdom, då försöker vi släppa in resten av byggahus nu!
 
Krilleman
Blomgren 92 Blomgren 92 skrev:
Tack för din visdom, då försöker vi släppa in resten av byggahus nu!
Då önskar jag dig lycka till och tack för ordet.
 
  • Gilla
Utsliten och utdömd och 4 till
  • Laddar…
Blomgren 92 Blomgren 92 skrev:
75% av denna tråd handlar om hur DU inte förstår, medans resten av dom 9000 andra som läst verkar ha förstått.

Står inte Säker Vatten i kontraktet men står att dom ska följa dom branschregler som finns för VVS-installationer. Dom branschregler som finns för VVS-installationer är Säker Vatten. Hänger du med nu?
Hemsidan kan du glömma, avtalet gäller tillsammmans med monteringsanvisningarna för tillverkarnas egna produkter, då har du fackmässigt utfört en installation.
 
  • Gilla
Claes Sörmland och 2 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hemsidan kan du glömma, avtalet gäller tillsammmans med monteringsanvisningarna för tillverkarnas egna produkter, då har du fackmässigt utfört en installation.
Oavsett så borde man väl enligt avtal få vad för branschregler dom följer?
 
Blomgren 92 Blomgren 92 skrev:
Oavsett så borde man väl enligt avtal få vad för branschregler dom följer?
Hur menar du? Få veta vilka branschregler som följs i avtalet ?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hur menar du? Få veta vilka branschregler som följs i avtalet ?
Exakt. Dom ska följa dom branschregler som finns för vvs installationer så som det står i avtalet. DET måste jag väl kunna få på papper specificerat?
 
Blomgren 92 Blomgren 92 skrev:
Exakt. Dom ska följa dom branschregler som finns för vvs installationer så som det står i avtalet. DET måste jag väl kunna få på papper specificerat?
Om du bad om det när du skrev avtalet hade du kanske fått det. Du kontrollerar som sagt det enklast genom att läsa resp. produkts installationsanvisningar.
 
  • Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.