Tjejen från konsumentverket ringde mig igår efter jag hade skickat epost till henne.

Ni har rätt, dom har ingen rätt att kräva betalning från mig.

Jag vänta och se vad centralen har att säger under veckan.

Tack för stödet....

Ham
 
Ligg lågt, låt de göra bort sig.
 
Lite off topic men ...
Är det inte olagligt att bara sprida ut fakturor så där på måfå och hoppas på att det biter ?
 
Fakturor helt i luften är bedrägeri. I det här fallet är det troligen inte fel att försöka. Grusfirman kan inte veta hur avtalet sett ut mellan byggfirma och kund.

Om materialet ex. inte var betalat ännu till byggfirman, så kanske det skulle kunnat vara lagligt att låta betalningen gå direkt till grusfirman istället för in i konkursboet. Normalt så skulle ett sådant förfarande antagligen vara oredlighet mot borgenär, men troligen skulle man kunna "misstolka" beställningen av materialet så att det var slutkunden som beställt med byggaren som medhjälpare.

Grusfirman kan ha hoppats på att kunden ännu inte hade betalat och skulle gått med på att kortsluta konkursboet.
 
... med risk att få betala två gånger, eftersom konkursboet vill ha in sina fordringar!

Att grusbolaget försöker må väl vara hänt, men att de insisterar det begriper jag inte. Har den konkursande bolaget tagit en rövare och beställt i kundens namn?
 
Centralen rindge mig precis och forklarade att byggfirman hade beställt i mitt namn, men sedan ändrade detta när gruset blev levererade!
Hur som helst, dom lägger ner detta och skicka en krediteringsfaktura till mig, alltså, jag behöver inte betala en gång till!

Så nu är det löste..

Tack för hjälpen!

Hammer
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.