Vi har alltså bott i huset i 2 år. Tidigare så har det inte varit några problem med klinkeplattorna i golvet. Hon som hade huset innan hade bott där i ca 2 år. Huset är byggt runt 2004. Hon har inte heller haft några problem med klinkerplattorna.

För ett halvår sedan så märkte vi att vissa plattor hade revor i sig. Det man tänkte på då var ju om barnen råkat skapat dessa revor på något sätt "att plattorna var av dålig kvalitet". Nu för ca 1 vecka sedan märker vi att golvet har höjt sig på ett ställe, man märker att det gungar när någon går bredvid. Typ som på en uteplats om man inte har ordentligt med stöd under trallen. Vad detta beror på vet jag inte, men min första fasa att det eventuellt kunde vara ett hål eller skada på något rör från golvvärmen visade sig inte vara sant. Enligt killen jag hade hem så beror det på att klinkerplattorna har släppt. Samt att "revorna" var tecken på att plattorna var på väg att spricka" Vad det beror på vet jag inte. Men jag kan tycka att det ska räknas som byggnadsfel. Lägger man klinker på ett korrekt sätt så ska dom väl inte släppa??? Eller kan man på något oaktsamt sätt få klinkerplattor att lossna underifrån?

Sweguy
 
För mig låter dt nästan som det skulle kunna vara en sättningsspricka. I så fall är det allvarligt, och bör kollas upp.Om plattorna "bara" var dåöigt satta. Så kan de lossna, men de borde inte spricka. Det här låter mer som att underlaget har rör på sig så att plattorna spricker.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.