var med för ett par år sen o byggde ett eko-hus. detta byggdes på plint. huset byggdes av att ytterskal som gjorde det möjligt att göra taket klart innan vi ens hade rest ytterväggarna.

huset har i princip noll ställen där det finns trä ända från yttervägg till innervägg.
isloering på hela 500mm i golv, 400 väggar och tak.

när vi hade isolerat det klart och huset var tätat så räckte det med EN liten byggfläkt för att hålla 16 grader i huset innan dom kopplade in golvvärmen. till saken hör att den veckan hade vi som varmast -29 och kallast - 46,3

NÄR jag bygger nytt hus till min familj så kommer inte jag att fundera på vilken typ av huskonstruktion jag ska välja.

sen utrustade vi huset med GRATIS tillskottsuppvärmning, vilket innebar att vi tillförde 6 +grader dygnet runt till en kostnad under 3000 kr

det finns så mycket man kan göra för att reducera byggkostnader under uppförandet men man ska ha i beaktning kostnaderna slutar inte efter att huset står färdigt, snarare tvärtom.

Sen att bygga hus i mer än ett plan har jag inte förstått vitsen med. enda anledningen till det torde vara liten tomt
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.