När jag läser forumet i mobilappen så ser jag inte vem som är citerad, detta gjorde man tidigare. Dessutom kan man inte klicka på det citerade stycket för att komma till det inlägget.
 
  • 1391514268892.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Samma här.
 
Ibland går det inte att söka.

Och hur ställer man in startsida i appen? Vill starta i olästa.
 
Oftast går det inte att söka i appen på min Xperia Acro S
 
  • Gilla
Claesk
  • Laddar…
Nu har jag nu laddat upp den gamla Byggahus appen i Google Play-butiken. Den bör vara tillgänglig inom någon timme. Vi som har autouppdatering av appar påslaget behöver inte göra något. Andra som vill ha får ladda ner.
 
  • Gilla
joflopp och 7 till
  • Laddar…
Tack. Nu funkar det fint igen. Snabbt ich bra.
 
Per Eskilsson skrev:
Nu har jag nu laddat upp den gamla Byggahus appen i Google Play-butiken. Den bör vara tillgänglig inom någon timme. Vi som har autouppdatering av appar påslaget behöver inte göra något. Andra som vill ha får ladda ner.
Underbart !!!! (y)
 
  • Gilla
Claesk
  • Laddar…
Jag saknar fortfarande att det inte står vem som är citerad. Hade citatet dessutom varit länkat till det inlägget skulle det vara super. Framförallt vid citat av en del av ett inlägg.

Jag tyckte att det nya utseendet var väldigt tilltalande och jag upplevde inte alla de problem som TS beskrev. Jag har en Note 3. Fast jag hade inte hunnit testa så mycket. Däremot så är jag mer bekant med gamla appen så det var lite omställning med den nya, men det är nog mer vanesak än ett fel :)

Det jag framförallt gillade med den nya appen var att man kom åt det redaktionella materialet. Eftersom jag oftast surfar på BH via mobil blir det i stort sett uteslutande via appen.
 
Nya appen var fin och mycket information. Fint att komma åt vanliga hemsidan.

Det som var stort fel var,
svårt att söka. Se vilka trådar man prenumererar på.
Och att kunna välja startsida.
 
Byggahus får väl utveckla en tredje utgåva som har bådas fördelar utan dess nackdelar.
 
När vi utvecklade mobilsajten mobil.byggahus.se (som för övrigt tog hela 9 månader) så försökte vi kombinera det bästa från vanliga sajten med det bästa från alla appar (som för övrigt ser ut och fungerar lite olika på iphone respektive android).

Vi hann aldrig bli färdiga med allt på önskelistan (pm-funktionen och fråga experten saknas och en del behöver förbättras t ex snabbare svarstider och synlig feedback när man trycker på knappar eller i menyn).

Men endast ni kan bedöma om ni tycker vi har lyckats med mobilsajten eller inte. Om ni inte har prövat den tycker jag ni ska ge den en chans via er webbläsare i mobilen. Faktum är att vi fått rätt så lite feedback på mobilsajten. Förmodligen delvis för att många fortsätter använda Byggahus appen av gammal vana men också kanske för att det inte finns så väldans mycket att klaga på vad gäller mobilsajten.

Jag skulle önska att vi fick bygga en responsiv sajt och stänga ner apparna. Men vi är inte där än.

Oavsett hur ni gör för att accessa sajten är jag glad för att ni förser oss med feedback vad ni tycker. Men med den feedback jag fått så här långt vet jag inte om ni vill hellre ha den nya varianten (som sannolikt lämpar sig bättre för nyare och lite större telefoner) eller den gamla (den befintliga).
 
Chaly
Jag tycker mobilsajten ser bra ut! Snyggt jobbat.

Några kommentarer:

- Den laddar automatiskt på min S2:a men inte på androidplattan, ska det vara så?
- Jag får varning om att det är problem med säkerhetscertifikatet (certifikatet kommer ej från tillförlitlig källa) på S2:an (stock browser). Vad beror det på?
 
Ja, mobilsajten visas för mobiltelefoner, vanliga sajten visas på surfplattor.

Skicka gärna skärmdump på säkerhetsvarningen - om du kan få upp den igen - så jag förstår vad du menar.
 
Chaly
Bifogad bild på detaljinfo om certifikatproblemet. Men jag lyckas inte få fram det igen, så är nog inget att lägga mycket tid på.

uploadfromtaptalk1391803549904.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tack, kollar närmare på detta på måndag. Vet du när meddelandet dyker upp? Och i vilken webbläsare? Nu är det fredagsmys med med popcorn och öl som gäller. :) ImageUploadedByByggahus.se1391804139.520671.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.