Aaaaaa Nu börjar hända saker :D Välkommen alla mina med drömmare och tack för intressanta inlägg(y)
 
Är lite sent ute, men hur gick det med bygget under mark, tycker själv denna tanke är läcker, funderar på att verkställa tanke till handling. Vad säger brandsäkerheten om detta?
 
Tyvärr så kom alldeles för många emot mig ang. bygget så det blev stop:mad:
 
Korektus skrev:
Tyvärr så kom alldeles för många emot mig ang. bygget så det blev stop:mad:
Tråkigt!

Vad gör du nu då?
Du har väl fler drömmar i livet :)
 
Drömmar är det gott om, så jag skjuter framför mig och samlar ännu mera:)
Är byggare så nu bygger jag en villa mellan Uppsala och Enköping i egen regi för försäljning så nu är det bara
jobb,jobb och lite mera jobb.
 
Ju fler som är emot en, ju lättare är det att komma till beslut. Kul och kunna slå alla på fingrarna och visa att det går och att det finns ett intresse att förvärva lite udda boende. Håller nu på och renovera en fastighet som förhoppningsvis kommer ut till försäljning i vår, därefter kommer jag nog att realisera detta bygge.
 
Har just pratat med lite folk i min kommun. Reglerna mellan kommuner tolkas väldigt olika.

Så ta ditt första förslag och boka tid hos den som ger ut byggnads loven just där du bor, då och först då får du reda på vad som faktiskt gäller. :)
 
K Korektus skrev:
Har lite svårt att avgöra:
Kan man bygga under jord boende yta utan bygglov alt. inte eller vilka regler gäller om det finns några.
Dvs. om tomten är utanför detalj plan och jag skulle bygga hela huset under mark alt. 1m ovanför marknivå?!

Jätte tacksam för raka svar utan massa fackliga trams:)
Skulle vart intressant å pratat då jag själv har funderat mycket på det du frågar om
Hör av dig mvh
 
Adam7717 Adam7717 skrev:
Skulle vart intressant å pratat då jag själv har funderat mycket på det du frågar om
Hör av dig mvh

Det enda du kanske klara dig ifrån är utvändiga utformningskrav, annars blir det ett bygglovsärende som vilket annat. Och det blir lite omändigare med ljusinsläpp, tillgänglighet till entré, utrymning osv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.