Någon som har koll på var man hittar takmonterad enkel och dubbel-lyftblock? På Jula, Biltema osv hittar jag endast enkla lyftblock med ögla på ovansidan. Vill gärna ha takmonterad variant för bättre bärighet och att det tar mindre vertikal plats jämfört med att sätta en krok i taket.
 
K kia2 skrev:
Någon som har koll på var man hittar takmonterad enkel och dubbel-lyftblock? På Jula, Biltema osv hittar jag endast enkla lyftblock med ögla på ovansidan. Vill gärna ha takmonterad variant för bättre bärighet och att det tar mindre vertikal plats jämfört med att sätta en krok i taket.
Kolla nån marin- och båttillbehörs affär.
 
Finns avloppsrör 32 mm på Biltema o böjar som passar är nog styvare än 20 mm elrör som också finns på Biltema
 
  • Gilla
kia2
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Finns ju färdiga torkvindor på hängande montering att köpa...
[länk]
Tack, men jag vill gärna ha en specifik storlek så att jag kan maxa ytan. Är lite skoj att bygga själv också. Jag är inne på att bygga i trä nu, så det är bara upphängningen som behöver tänkas ut.
 
B
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Finns ju färdiga torkvindor på hängande montering att köpa...
[länk]
Alltid måste det vara en partypooper som kommer in och förstör en byggtråd! 😂

Jag hade själv funderat på en liknande variant, men jag var inne på att bygga med 15mm eller 18mm cu rör och presskopplingar, och koppla in den på radiatorkretsen med flexslang.
 
Jag hittade denna video som på ett pedagogiskt sätt visar hur man gör själva ramen i trä, med tvättlina. Inte så svårt - och man kan ju ändra storleken som man vill.


Killen fäster sin i väggen - men det gör man ju som man vill. Det blir nog så att jag köper lyftblock med ögla - för det verkar svårt att hitta för takfäste. Vill helst ha en enkel och ett dubbelblock.
 
M MrJozk skrev:
Det finns ju takmontering för torkhiss att köpa löst också. [länk]
Tack. Jag såg den, men fanns ej dubbelblock. Iaf kunde inte jag hitta det
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.