Ska taket ligga i 5-20 år så är presenning inget bra alternativ, men fördelen med ett "tak" som levereras i en bit utan skarvar är att det kan ligga platt på containern. Ska man ha ett skarvat tak så måste man nog bygga upp en lutning samt ha någon form av läkt så att det inte blåser sönder.

Enklast och bäst vore kanske att limma en sån där gummiduk som man använder på platta tak över containern. Då borde det vara hyfsat enkelt att hantera lyftöglorna också, och containerlooken behålls. Som jag förstått det är det inte tokdykt utan ska ligga i samma härad som papp.
 
1. OSB-Skivor ligger nu på plats, jag har lagt det så att det inte är något utskjut på gavlarna. I princip kan jag vika ner pappen från taket ner på gavlarna.. Men jag har trekantslist liggandes, det är väl lite seriösare att använda de och sätta riktiga gavelbrädor?

2. Jag tänkte vika ner pappen på väggen och bara använda asfaltklister mellan. Eftersom pappen är ganska styv är jag rädd att den ska släppa igen?

3. Hur lägger man pappen/skär i nocken för att det ska bli tätt i mitten där de två trekantslisterna möts?
 
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.