Ska bygga en sockel som våran köksö som den kan stå på. Köksön består av två stommar på 60*60cm från ikea. Så den blir 60*120. Ska man sätta sockeln kant i kant eller lite längre in under ön? Tänkte sätta en snyggare sockel utanpå sen :) vilken höjd ska man ha på sockeln?
 
  • Gilla
Abdul Basir
  • Laddar…
Har inte stommarna ben att skruva under? Sockeln bör vara en bit in så att tåspetsarna får plats och för att det ser snyggare ut. Ta samma höjd som i övriga kök.
Om du vill ha en stadigare sockel kan du bygga en sarg av vitbelagda spånskivor, de går att köpa som hyllplan med färdiga kanter.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Jo de har ben, men då jag inte kan förankra den i golvet, så tänkte jag att en sockel kanske gör att det blir mindre tipprisk...eller tänker jag galet?
 
Tänk också på att fästa alltihop i golvet, framför allt om det är lådor i köksön.
 
  • Gilla
SimonThn
  • Laddar…
Problemet är att jag inte kan fästa i golvet, då jag bor i hyresrätt.
 
R Rosie77 skrev:
Problemet är att jag inte kan fästa i golvet, då jag bor i hyresrätt.
Varning, trams: Va, tänker ni inte festa vid köksön?
 
  • Gilla
frhar
  • Laddar…
R Rosie77 skrev:
Problemet är att jag inte kan fästa i golvet, då jag bor i hyresrätt.
Då bör du undvika tunga saker i lådorna högre upp .... De välter rätt lätt ...
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Varning, trams: Va, tänker ni inte festa vid köksön?
Haha nä tänker nog inte det
 
Kök med vit köksö och integrerad svart bardisk, vita barstolar och dekorativa svartvita element.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Då bör du undvika tunga saker i lådorna högre upp .... De välter rätt lätt ...
Mmm vi tänkte ha två större lådor nedtill (en i varje skåpdel) med skafferivaror och sen fyra lägre lådor över. Vi kommer ju ha en bardisk på ena sidan ön, såsom den här bilden har.
 
R Rosie77 skrev:
[bild]

Mmm vi tänkte ha två större lådor nedtill (en i varje skåpdel) med skafferivaror och sen fyra lägre lådor över. Vi kommer ju ha en bardisk på ena sidan ön, såsom den här bilden har.
Men ni ska ha den helt fristående? inte fästa den i väggen (som jag antar att den är, på bilden)?
Jag tror ni kommer tröttna snabbt på att ön flyttar på sig, även om den inte välter ...
 
Köksinteriör med fönster, två bordlampor och orkidéer på fönsterbrädan ovanför en radiator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den kommer tyvärr hamna lite tokigt då vi måste ha den ut ifrån fönstret då köket inte är så stort...
 
A
Bygg en sockel (låda), fyll den med stenplattor.
 
Låt bli med köksö, är en överreklamerad grej enligt min smak.
 
  • Gilla
Thomas Holm
  • Laddar…
rsskaegg skrev:
Bygg en sockel (låda), fyll den med stenplattor.
Det lät som en bra idé :) det ska jag kika på
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Låt bli med köksö, är en överreklamerad grej enligt min smak.
Vi vill gärna ha det för mer arbetsyta och förvaring :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.