v_skogh skrev:
Det lär bli just Qvesarum. Är medveten om att köken är byggda i MDF, något som jag egentligen inte bryr mig om. Sen är det en fråga om pengar också.
Kommer inte bli någon vask från dem, skall ha rostfridiskbänk och vad det gäller bänkskiva har jag inte bestämt mig än. Är inne på stenskiva men kikar också på betong. Skall bara hitta en bra rostfri bänk.
När vi skulle bygga vårt kök så skilde det sig knappt mellan Qvesarum och Åraslöv. Själva har vi carraramarmor med underlimmad rostfri stooor vask, men kikade lite på betong. Vi har bla besökt detta företag http://www.kibetong.se/. Vid sidan om spisen har vi lagt järnplåt, vilket alla som var skeptiska till nu är helt sålda på. Både praktiskt (kan sätta precis allt på det) och supersnyggt! Ska se om jag kan få in en bild senare.
 
Det finns ett par andra anledningar till att jag väljer Qvesarum därför lär det inte bli intressant att ens jämföra priser, men tack för tipset.
Bild hade varit väldigt välkommet. Någon särskild anledning till att ni valde bort betong?
Själv tänker jag mig betongskiva på ön med underlimmat rostfriho. Sen stor rostfribänk med integrerade hoar och betong skiva på resterande ytor. Men vi har inte ens färdigt bygglov än så vi lär hinna ändra oss :)
 
Här kommer bilder på järnplåten! Detta är utan tvekan min favoritköksbänk i vårt kök. Den tål allt!

Betongen valde vi bort därför att vi inte kunde göra den själv, dyrt att få den tillverkad, carrara var vårt förstaalternativ samt att den faktiskt är känslig för syror (den med).
 
  • IMG_3931.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_3935.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
pgson
  • Laddar…
Hej Linda!

Jag är riktigt nyfiken på hur slutreslutatet blev för er. Jag och min sambo står inför precis samma uppgift, att "platsbygga" ett kök baserat på IKEA-stommar, men egna luckor och fronter.

Nyfiken
//Doman
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.