D09
Garaget låter som en bra lösning.

En stor entré för framtida ev rullstol/ färdmedel är ju bra.

Utan att veta handikappet så hade jag försökt få så öppna planlösningar som möjligt för att underlätta förflyttningar.

40m2 är inte speciellt mycket men troligtvis alldeles lagom för ditt barns behov för framtiden.

Att inreda planet ovanför ger ju närhet till er/ assistenter att nå fram snabbt och går ju att om du ändå anpassar få med någon form av övervakning för att kunna reagera snabbt om något skulle hända.

Samtidigt så har ni huset intakt om jag förstår det rätt och om ni inledningsvis gör iordning ovan till er så har ni ju möjlighet till extra inkomst genom att hyra ut delar av ert hus. Eller var detta integrerat :/ hmm

Tankar till er som kämpar med det extra för att skapa en så bra tillvaro som möjligt för er värdefullaste :)
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Jag skrev nog även fel att det är assistenterna som ska bo där det är ju dottern... Men många rör sig i huset och det är bäst om dom har en egen avdelning. Så hon även vet var hon ska sova och röra sig samt vänja sig vid i sitt liv.

Men nog om exakta detaljer. Förstår att nicke nyfiken kryper fram. Men lite privatliv måste det finnas.

Ska försöka göra en kalkyl oavsett på olika lösningar.

Har ni tips på sidor att läsa mottages det tacksamt.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.