Någon form av underbleck / fönsterbleck har jag sett flera varianter av här på byggahus. Siktar på att något sådant själv när uterummet byggs nästa år. Plattan gjuts därför några cm större än uterummet kommer bli. Hur har du fäst stolparna i plattan?
 
A Anderscurl skrev:
Någon form av underbleck / fönsterbleck har jag sett flera varianter av här på byggahus. Siktar på att något sådant själv när uterummet byggs nästa år. Plattan gjuts därför några cm större än uterummet kommer bli. Hur har du fäst stolparna i plattan?
Jag har skråskruvat så rekommendera Willab i deras instruktion, känns ganska stabilt

Fördelen med att plattan var längre är att det blir enkelt att fästa partierna men klyddigt med avrinning :p
 
Jag körde med 6mm betongborr skråat ner i betongen och innan detta så karvade jag ganska ordentligt i L-stöden så att betongen kommer under stolparna. Där sidopartiet skall stå karvade jag också ut vid varje fästpunkt var 600mm vid varje skruvpunkt för skenan.

i detta körde sedan ner en betongskruv elförzinkad. Det var det bästa jag kunde komma fram till :p

Fördelen med att uterummet hamnade en bit in på plattan var att jag slapp att ta ut hål för dom främre partierna var 600mm.

En av sidoväggarna är skruvad med en regel i betongen och sedan sido bakre främe stolpe i denna regel.
 
  • Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.