Det kan vara så att jag är ute och cyklar, men jag har förstått det så att det ofta ingår en besiktningsman i priset. Man kan välja en egen men får då betala den själv (man får sannolikt inget avdrag för det). Så länge besiktningsmannen är certifierad kan man nog välja vem som helst.
 
Nyfniken skrev:
Det kan vara så att jag är ute och cyklar, men jag har förstått det så att det ofta ingår en besiktningsman i priset. Man kan välja en egen men får då betala den själv
Stämmer, så var det i vårt fall.
Han var inte helt hopplös, fick dem åtminstone att göra om ett badrumsgolv p g a dåligt fall. Men ändå.
 
Har snackat lite med underentreprenörerna och de verkar betydligt mer samarbetsvilliga.
Om jag köper en handdukstork själv på rea i bygghandeln så slänger elektrikern upp den utan problem, likadant om jag väljer egna vägguttag.

Husföretaget verkar tycka det är OK också.

Är det värt att göra så? Finns det några garantier som faller eller andra farhågor för mig?
 
Så där spontant tycker jag inte att med just de där sakerna borde det gå bra.
Visserligen får du då ett hus som avviker litet från den leveransbeskrivning som du förmodligen har fått av husföretaget. Men med just de där sakerna spelar det kanske ingen roll. Uttag är uttag och elektrikern förväntas montera dem fackmässigt oavsett sort. Och det ändrar inte på förutsättningarna för något annat i entreprenaden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.