Wester skrev:
Sådanna krav är förövrigt rent trams och inga problem att kringå.
Ja, man kan alltid ljuga och bedra.
Den byggherre som vill uppfylla de lagkrav som man som byggherre är skyldig att uppfylla måste dock hålla sig inom en årlig energiförbrukning på 110 kWh/kvm och år.
 
W
volvo skrev:
Ja, man kan alltid ljuga och bedra.
Den byggherre som vill uppfylla de lagkrav som man som byggherre är skyldig att uppfylla måste dock hålla sig inom en årlig energiförbrukning på 110 kWh/kvm och år.
Ne du man behöver inte ljuga och bedra för att åstakomma detta bara veta hur man ska använda de regler som finns uppsatta samt ha lite koll på de uppvärmningssätt som finns.
Men jag tycker vi släpper detta nu för det inget som får tråden framåt, det är ju underbara stenhus som ska diskuteras inte statens tama försök till att få ner sveriges energiförbrukning.
 
Jag gick och beundrade ett gammalt vad jag tror är ett vattenverk byggt i granit i helgen och beslutade mig att ta reda på mer om denna fascinerade byggteknik. Dock tvivlar jag på att jag kommer att hitta så värst mycket organiserad information om ämnet på nätet, tror ni att det finns något på biblioteket?
 
Annars finns det ju råhuggen granit som är sågad till 4cm tjocklek som man klär huset med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.