H hempularen skrev:
Men vad exakt står det i detaljplanen? Att det skall byggas bostäder låter lite luddigt. Det bör väl framgå vilka tomtstorlekar man tänker sig. Begränsningar i byggyta osv.

Sedan har jag för mig att det framkommit i en annan tråd här, att detaljplaner från före 197x (osäker på exakt år), drabbas av strandskydd, såvida man inte explicit beslutat att strandskydd inte skall gälla. Men där finns en viss komplexitet i formuleringar.
Absolut, detaljplanen behandlar allt det som en detaljplan ska behandla. byggyta 200 kvm, byggnadshöjd osv.

I nu gällande översiktsplan så står det att områden med detaljplan innan 1975-06-30 ej befattas av strandskydd.
 
Finns bara en sak du behöver fundera över i nuläget och det är att få kommunen att sälja en tomt till dig. Allt annat är oviktigt!
 
Det är det jag håller på med, dock behövs tomterna först styckas av innan de kan säljas. I nuläget är det en stor fastighet som ägs av kommunen
 
D dennis1 skrev:
Det är det jag håller på med, dock behövs tomterna först styckas av innan de kan säljas. I nuläget är det en stor fastighet som ägs av kommunen
Den som ordnar så att en avstyckning blir gjord är kommunen och det gör dom om de vill sälja en tomt till dig så inget du behöver bry dig om!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.