Jag har två fönster på min, det ena på gaveln är ett lågt långsmalt fönster som sitter högt över marken underkant på ca 2,5 m över mark, det andra på långsidan är nog enklare att slå sönder och klättra in genom om man vill, jag har ställt en bänk framför det för att förenkla för dom som vill.
För det fönstret har jag en rullgardin som är nerdragen då jag ej är där.
Använder boden för diverse arbeten och innanför fönstret har jag en arbetsbänk då är det skönt att ha dagsljus inne. Om man bara skall ha den som förråd så kan det vara ok att bygga utan fönster.
Min bod är nu 18 år gammal och har hitils "peppar peppar" klarat sig från inbrott.
 
En lösning är att sätta fönster länge upp.

//AA
 
Har nu gjort några skisser för att se vad som är snyggast samt funderat över alla för och nackdelar.
Lutar åt ett smalt fönster på ena långsidan...


Skiss av ett hus med ett smalt fönster på långsidan samt tak och stödpelare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skiss av husvägg med ett smalt fönster på långsidan och svart tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skiss av husvägg med smalt fönster på långsidan och detaljerad taköverhäng.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hemmakatten
Vår friggebod är 7 x 2,15 m, oisolerad, utan fönster, med två dörrar, ingen värme. Har el och lyse indraget, har aldrig sett behov av fönster.

I anslutning till huset i carporten har vi ett mindre isolerat förråd också med el och lyse. Det förrådet har en fönsterrad uppe vid taket, hög takhöjd, mest för att det blev snyggast så, men också för att få in lite dagsljus för de växter som inte tål vintern utomhus.

Fönster eller inte är nog mest en smaksak.
 
Lätt fönster så man får in ljus. Det kan aldrig bli för mycket ljus. Samt så är det bara att ha någon film på de så man inte ser in. Jag satte in en i mitt och ångrar mig verkligen inte.
 
Onödigt om du inte ska bo där inne. Släpper bara in tjuvarna.
 
Vilka tjuvar? Fle fönster!
 
Kul att denna tråden vaknade igen och jag kan ju passa på att bjuda på en bild så ni ser hur det blev.

Nybyggt grått trädgårdsskjul med svart tak och vedförvaring på sidan, inramat av natur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Erik Salhammar och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.