Dock helt beroende på när bryggor mm är anlagda.
Är de byggda för 1975 så är de lagliga.
 
E Evamag skrev:
Dock helt beroende på när bryggor mm är anlagda.
Är de byggda för 1975 så är de lagliga.
Okej så allt innan 1975
 
hade iofs. för mig att det är 1972, som är "brytåret". Men det är kanske inte så petigt om det är 72 eller 75 som gäller.

Men det är väldigt många bryggor som fått dispens genom åren. Alla är nog inte svartbyggen.
 
H hempularen skrev:
hade iofs. för mig att det är 1972, som är "brytåret". Men det är kanske inte så petigt om det är 72 eller 75 som gäller.

Men det är väldigt många bryggor som fått dispens genom åren. Alla är nog inte svartbyggen.
hag får hoppas att dom ger oss en dispens, löser på lite om Söderköpings kommun och där har man utvidgat strandskyddet ännu mer naturligtvis
 
Kom ihåg att det inte bara kommunen som äger frågan utan alla dessa ärenden om dispens prövas även av Länsstyrelsen
 
Jag blir lite fundersam. Fick du ingen information om strandskydd av mäklaren innan du köpte? Framgick inget sådant i objektbeskriving osv?
 
H hempularen skrev:
Jag blir lite fundersam. Fick du ingen information om strandskydd av mäklaren innan du köpte? Framgick inget sådant i objektbeskriving osv?
Nej det står inte i obejekt beskrivningen att det finns ett strandskydd. Men det står att det är en strandtomt.
 
H hempularen skrev:
Jag blir lite fundersam. Fick du ingen information om strandskydd av mäklaren innan du köpte? Framgick inget sådant i objektbeskriving osv?
Jag får helt enkelt ansöka om dispens och hoppas på det bästa
 
H hempularen skrev:
Jag blir lite fundersam. Fick du ingen information om strandskydd av mäklaren innan du köpte? Framgick inget sådant i objektbeskriving osv?
Grannarna har både brygga och strand
 
Hemmakatten
Kolla detta med kommun och länsstyrelsen innan du begär någon dispens, kanske helt i onödan.
 
Sen kan du alltid bygga en flotte och förtöja den i strandkanten :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.