Det är synd att glasbutikens svar togs bort, tycker att dom har rätt att framföra sin version av saken, enligt dem hade ju bänkskivan bytts efter att de varit där och mätt.

Helt omöjligt att veta vem man ska tro på, men det är lite orättvist när ena sidan får stå oemotsagd. Jag tycker inte att företag ska få starta trådar och göra reklam i forumen, men när man får kritik bör man få svara.
 
Kan bara hålla med Chips.

Hann läsa svaret Bromma Glas gav. Att bänkskivan som byttes är tjockare än den gamla och vid mättillfället mättes med den gamla bänkskivan på.
 
Det här forumet är till för konsumenter och vi är hårda på gränsdragningen. Det här är ingen domstol. Det företagen kan göra är att se till att ha nöjda kunder.
 
Ifall detta ärende är precis som företaget sa tycker jag inte dom ska få ta emot felaktigt kritik utan att få svara för sig.Precis som det finns oseriösa firmor finns det oseriösa kunder och det är det sistnämda som är farligt på ett envägs informationsforum.
Man får inte glömma att företaget gjorde en deal med kunden och han fick en ny skiva.
Jag tycker detta forum är utmärkt för att få hjälp av andra bygggvänner men det är mindre elegant när trådar av detta slag uppstår.
 
Om butiken haft ett svar här som tagits bort så skall hela tråden tas bort i mina ögon. Båda sidor skall få ge sin version om möjligt så klart, sedan får andra bedöma vem de vill tro på. Man cencuerar inte bort ena partens argument och resonemang.Jag har hängt på många bilforum där liknande fall dykt upp och man har alltid låtit båda parter komma till tals, och i många fall har det till slut visat sig att orginalversionen från kunden inte riktigt stämde med verkligheten trots allt, och att firman kanske inte alls varit så "d-vlig" som gjorts gällande från början.

I detta fall vet jag ju inte mer än vad som trådskaparen skrivit, och absolut inget ont mot denna person, men jag har varit med om många ggr då personer berättat om hur saker gått till och jag vet att de har inte hållit sig till hela sanningen. Det är lätt att vända saker till sin sida om ingen får chansen att ge/höra motpartens version.

Jag tvivlar inte på att det har varit ett problem här för trådskaparen, och tror inte heller att denne skall hitta på/förvränga något här och har alltså inget problem med denne på något sätt utan tycker synd om honom/henne som fått dessa problem. Jag ville bara lufta min åsikt om att man tar bort ena partens inlägg men inte den andres.
 
Snailman
Det är så enkelt som att detta är ett forum för konsumenter, och därför får inte företagen skriva här... och det är så i alla trådar inte bara i denna...
 
med andra ord kan man skriva vilken osanning som helst om ett företag utan bevis,Jag tycker detta är ett osäkert system för ett forum för referenser.
Det är osäkert åt båda hållen pga att företag kan göra några inlägg då och då för att få några inlägg på sin profil men sedan inleda flera inlägg om att han är bra,billig och smutskasta konkurrenter osv...

För Vanliga privata har vi nyss sett hur dom kan ställa till för ett företag,med att berätta om vad dåliga och oseriösa dom är men sedan kommer det fram att inte alla korten är på bordet.
Företag måste få svara på anklagelser om inte direkt på forumet låt dom få svara med ett mail till moderatorn som som avgör om det ska publiceras sedan på forumet.
 
Vi som modererar här ser ganska ofta företag som av olika anledningar vill göra inlägg här, framförallt i trådar där de kritiserats. Vi brukar vara ganska duktiga på att städa bort sådana inlägg, de strider som sagt mot hela syftet med forumet.

I några enstaka fall har forumet tillåtit företagare att svara i trådar här. Jag vill inte gå in på varför. I de flesta fall har dessa svar utvecklats till rent marknadsförings "bullshit" utan svar på de saker som tråden handlat om. Det visar med all tydliget att formen som vi har här fungerar bättre. Dvs inte tillåta inlägg från företag.

Om vi nu tar det denna tråd handlar om, och kanske specifikt det svar från glasmästeriet som vi tagit bort så kan man konstatera att i trådskaparens inlägg så finns det en del oklarheter vad gäller de faktiska omständigheterna (min tolkning), jag har även tidigare i tråden frågat om vissa oklarheter. Om man tittar på glasmästarens inlägg (som moderator kan jag se även sådant som är raderat) så kan man konstatera att ord står mot ord.

Jag tror det är väldigt viktigt att man läser konsumenters inlägg här med en kritisk inställning. Finns det oklarheter så reagera på dem, det vi ser här på forumet är ena sidans uppfattning om vad som hänt i en affär. Denna "snedvinkling" är intressant för oss konsumenter, för nästa gång så kanske det är jag som står där och blir lurad,eller missupptattar något från ett företag. Även om det kanske rent formellt är så att företaget ifråga inte gjort något fel.

Jag kan tillägga att jag har personligen handlat av Bromma glasmästeri, och av det jag sett i den HÄR tråden så finns det inget som skulle få mig att låta bli att handla där även i framtiden, möjligen med en liten känsla att fråga ännu mer ingående om detaljer.
 
Inget ont mot moderatorerna här på forumet för ni gör ett dkla jobb ( jag vet, modererat andra forum) men som ferd skriver så är det väldigt lätt för en privat person att smutskasta en firma utan några som helst bevis förutom en hållbar story alltså? Det ger ju inte mycket förtroende i sig för det s.k. systemet ni har här för dessa saker......
Om en kund missförstått något, sedan inte får det han trott sig beställt( kanske inte läst alla villkor, inte läst beskrivningar etc....vilket är mycket vanligt) så kan han hänga ut ett företag här som inte gjort något fel. Hur drabbar det den oskyldige företagaren? Låter väldigt shaky tycker jag.

Jag vet dock att ett forum har sina regler och att man som användare får acceptera dessa vilket jag också gör, men det behöver ju inte betyda att man gillar dem eller hur? ;-)
Personligen så kommer jag att läsa denna typ av trådar med MYCKET stor skepsis så länge inte konkreta bevis i form av fakturor, kontrakt, bildbevis eller annat presenterats.


PS: Till modsen...keep up , för ni håller ruggigt hög klass jämfört med många andra forum jag spenderat tid på!
 
Snailman
jag håller inte med...

Det är väl bra att även folk som kanske misförstått klagar här, händer det fler gånger med samma firma, så är det kanske firman som är dålig på att förklara vad som gäller, och det är ju nyttigt för eventuella kunder att få reda på...
 
Det skulle väl framkomma även om firman tilläts svara?

Ett gott rykte tar många år att bygga upp, men det kan raseras på nolltid. Jag tycker det är en självklarhet att bägge parterna ska få komma till tals, så länge dom är sakliga och håller sig till fakta.
 
Hempularen
Jag kan tillägga att jag har personligen handlat av Bromma glasmästeri, och av det jag sett i den HÄR tråden så finns det inget som skulle få mig att låta bli att handla där även i framtiden, möjligen med en liten känsla att fråga ännu mer ingående om detaljer
DU skulle kanske handla pga din tidigare erfarenhet av företaget, men inte JAG som aldrig handlat tidigare och är i behov av en glasmästare och ser detta inlägg.

Marlene Eskilsson
Det här är ingen domstol. Det företagen kan göra är att se till att ha nöjda kunder.
Hur tycker du att företaget skulle fått en nöjd kund i detta fall? för ifall man tänker efter har detta inlägg blivit som en liten "domstol" för företaget,dom får ju knappast mer kunder från forumet !
 
Redigerat:
Snailman
Nu har du klippt och klistrat, så det ser ut som att jag påstår jag har handlat där, det har jag aldrig skrivit eller gjort...:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.