S
cecar33 skrev:
Kan du förklara vad du menar,för det är väl precis det jag skriver eller?
jag förenkla för såna som mig
 
Frågan om att granska varje detalj är en fråga om förtroende. Nu i efterhand kan jag konstatera att detta förtroende missbrukades och detta är ett av många skäl att undvika just HusCompagniet.
 
Hej

Det ser ut som vilken 4000-5000 kr dörr som helst.

Det som gör skillnaden på en bra och en dålig ytterdörr med avseende på isolering är hur många tätningslisterna och utformningen som finns. Bättre dörrar har även borst som tätar i springan mot utsidan.

Vanliga ytterdörrar har inget eller ett mycket begränsat brandskydd!

Kan inte ser hur någon har blivit lurad i detta fallet!

Som vanligt kräker någon ur sig totalt felaktig information utan minsta kunskap i ämnet!

//Calle
 
Jag är lite nyfiken vad du menar med inbrottssäker? Som jag tolkar ditt inlägg så är verkar du orolig att någon skall gå loss med en yxa på din dörr och komma in den vägen;)

När det gäller låset så borde en låssmed kunna fräsa in önskat lås i dörren.
 
Denna tråd känns som smutskastning.
 
Konstigt att den som inte sett dörren uttalar sig så skarpt.

Kalle, om du får betalt av HusCompagniet är det bättre att du är ärlig om det. Dörren är värdelös.
 
Surfade snabbt in på Rationels hemsida och dörren skall vara CE märkt samt att bolaget är certifierade enligt ISO 9001 kvalitetsledningssystem så tror inte att det är ett bluff företag som har tillverkat dörren.

Vill även klargöra att jag inte jobbar för Rationel eller HusCompagniet och har inget med dessa bolag att göra. Lika bra att få detta sagt innan anklagelserna haglar ner på en.:)
 
husmannen skrev:
Konstigt att den som inte sett dörren uttalar sig så skarpt.

Kalle, om du får betalt av HusCompagniet är det bättre att du är ärlig om det. Dörren är värdelös.
Men dom argument du framfört tycks ju inte direkt uppröra folk, förutom ett medhåll du fick i inlägg 2 av någon som tydligen vart bannad direkt efteråt:confused:

Du skriver om att inte dörren uppfyller en massa krav, men uppenbarligen följer den EN 14351-1 då den ska vara CE märkt.
Brandskyddad, nja detta är ju inte standard på ytterdörrar till villor
Stöldskydd, nja här är det väl lite oklart vad du syftar på.
Aluminium folie... nja det verkar ju som den har samma plåtar som andra dörrar.


Om nu dörren är så kass som du påstår så får du nog visa upp lite mer fakta, att varna för HusCompagniet för att inte en ASSA låskista passar känns väldigt magstarkt. :x

Kan det kanske vara så att dina referenser kommer från en lägenhet, där finns det väl helt andra krav på ytterdörrens krav på bla brandskydd. När det gäller vikten så kanske dörren inte har något tungt infällt glas som många tunga ytterdörrar har..
 
  • Gilla
CalleSpeed
  • Laddar…
husmannen skrev:
Konstigt att den som inte sett dörren uttalar sig så skarpt.

Kalle, om du får betalt av HusCompagniet är det bättre att du är ärlig om det. Dörren är värdelös.
Du tillhör inte dom mest snabb tänkta va? Det är möjligt att du anser att dörren är värdelös men bara inse att om du ville haft en bättre dörr så borde krävt det vid köpet. Vad står det i leveransbeskrivningen? För den läste du väl och förstod innan du skrev på kontraktet?

//Calle
 
Jag noterar att det är känsligt att jag kritiserat en dålig produkt. Tyvärr har hustillverkaren samma inställning även angående andra fel på huset (det måste vara kundens fel...)
 
Så länge kritiken är saklig och underbyggd så är det bra att lyfta fram sakerna men att sänka ett husföretag pga hålbilden för en låskista och "andra fel" känns inte seriöst.
 
Problemet är att husföretaget inte ville lämna uppifterna. Detta forum har ju till syfte att upplysa konsumenter. Mycket är ju redan vunnet på att ämnet tydligen varit intressant.

Jag vidhåller dock att jag är missnöjd med
en ytterdörr som känns som "kartong" samt noterar att exempelvis att Byggmax billigaste ytterdörr har högre kvalitet. Detta hade jag inte förväntat mig när jag köpt ett hus för flera miljoner.
 
Om nu inte husföretaget ville lämna uppgifter på det du ville veta, varför köper du då ett hus av dem? Tycker du att det är helt oviktigt vad som ingår kvalitetsmässigt, eller var du blind för att priset på huset var lågt? Sunda förnuftet säger att om det är en lågprisprodukt så bör man väl kolla på var man sparat in på. Hus finns ju som bekant i många olika prisklasser och fabrikat. Det finns flera trådar här på BH angående billigare husfabrikanter och lite dyrare så det är väl bara att kolla varför skillnad i pris är så stora, du har ju varit med sedan 2006 så du kunde ju kollat här först för att få en lite bredare syn på hur man väljer husbyggsats. Det är fel att sitta här och beklaga och döma en billig leverantör för att leverera dåliga produkter om nu pris är i paritet med kvalitet, vilket jag inte kan bedöma på den bild som visas i inlägget.
 
Jag tolkar ditt svar som om att det måste vara en sämre produkt det är frågan om. Inte bara dörren utan huset i sin helhet.

Således fungerar detta forum. Nästa eventuella kund blir upplyst.
 
Hej Alla,

Tack Husmannen! Din information och dina inlägg om Huscompaniet och deras sätt att hålla sig till kunderna gjorde att vi hoppade av att köpa hus från dem. Tyvärr har jag talat med en hel del folk som byggt hus med Huscompaniet och allt det du säger är ett återkommande tema. Tack och är glad att inte hamnat i skiten, tack vare dig och alla som skrivit om Huscompaniet.
Det är viktigt och bra att vi alla delar av våra erfarenheter när det gäller husbygge, goda som dåliga så att andra inte råkar illa ut. Byggbranchen är full av Fusk och hitta en seriös aktör får man leta efter nu för tiden. Hoppas du får upprättelse.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.