Fick svar, dem frågade givetvis om jag hade bilder. Utan bilder kunde dom inte göra något. Fick i alla fall en kabelhållare för 750 kr som plåster på såren.
 
  • Gilla
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
750:- på Ahlsells då? :p
 
harry73
Hur många timmar tog det dig att åtgärda alla fel? Jag misstänker att din skada i egen arbetstid är rätt så begränsad. Så jag föreslår att du inte kräver skadestånd, men att du lämnar en dålig recension på Google.
 
Om du inte ens har fotodokumentation är det nog rätt kört. Ska man klaga måste den man klagar på kunna rätta.
Jag skulle ändå kontakta företaget som sålt installationen (sannolikt inte elfirman) och berätta vad som hänt, klaga och att det inte är ok. De vill sannolikt veta att de köpt utförande av ett skojarföretag.
Du har dessutom alltid en möjlighet att varna andra, via Reco och andra typer av verifierade recensioner/omdömen.
 
Att anlita ett lokal elfirma är nog en bra idé.
Kanske något dyrare men en lokal hantverkare vill ej komma i dålig dager

Den där laddboxinstallationen som man köper på nätet, utförd av X hantverkare är ju billigare av någon anledning. Hmm....

Finns liksom ingen vits att låta någon hantverkare som kanske har din bas 10 mil bort utföra jobbet när den lokala hantverkaren finns runt hörnet.

Som elyrkesman sedan många år vet jag ju att man ibland träffar kunder på ICA etc.
Inte fan vill man då höra talas om dåligt utförda jobb osv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.