Claes Sörmland
Hur gick det?

Det juridiska: Eftersom säljarna aldrig mottog någon information från kommunen så kan de heller inte bära ansvaret för att föra informationen vidare till er köpare.

Men om de ljuger om denna omständighet då? Hypotetiskt och går ej att visa.
 
Hej,

Jag tog in ett par offerter från olika företag som vi använde oss av för att få fram summa vad det skulle kosta för att åtgärda det. Utifrån detta valde vi en summa som säljarna betalade oss och allting var frid och fröjd.
Vi blev nöjda och säljarna blev nöjda.
Var aldrig några problem från säljarna att kompensera oss och vi hade en väldigt bra dialog.
Så det finns hopp i världen fortfarande 😊
 
  • Gilla
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
H Hindemith skrev:
Hej,

Jag tog in ett par offerter från olika företag som vi använde oss av för att få fram summa vad det skulle kosta för att åtgärda det. Utifrån detta valde vi en summa som säljarna betalade oss och allting var frid och fröjd.
Vi blev nöjda och säljarna blev nöjda.
Var aldrig några problem från säljarna att kompensera oss och vi hade en väldigt bra dialog.
Så det finns hopp i världen fortfarande 😊
Grattis men otroligt att ni fick någon kompensation.

Jag tycker helt klart att detta ligger i undersökningsplikten. När jag tittade på hus så var det en av mina standardfrågor till mäklaren då staden jag ville bo i höll på att separera dag och spillvatten, vilket pågått i tiotalsår men ändå inte är gjort i alla bostadsområden. Så vissa hus hade separerat och andra inte, de husen som inte hade separerat räknade jag med att ett brev skulle kunna komma dagen efter ett kontrakt var skrivet. Var huset dessutom gammalt men att det inte i gatan inte var separerat hade jag lagt nytt som var separerat för att precis innan tomtgräns gå ihop till ett rör för att göra det enkelt inför framtiden. Men grattis än en gång.
 
Claes Sörmland
Grattis, säljarna kände sig väl skyldiga kan man gissa!
 
Grattis! Men jag tycker inte det är sååå förvånande.

De flesta människor är rätt vettiga. Om nu arvingarna har missat det här brevet. Kan ju vara vad som helst från att det faktiskt aldrig kom fram, till att de iofs sett det men inte begrep vad det innebar, slängde det osv.
 
  • Gilla
olomar och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.