Lindarn (på nätet och i Kungsbacka) tar 4995 inkl moms och frakt. Jag har beställt! Leveransen sker direkt från Bosch lager.
 
Jag som tyckte jag fick ett bra pris från bosch på maskinexpo för 5370 inkl moms.. Man blir ju förbannad, visserligen har jag inte hämtat ut den än, kan jag avsäga mig beställningen så gör jag det.
 
Bauhaus har vært helt nede i 1990NOK for sagen alene her. Da solgte de vel ca 1 i minuttet :p
 
För 8s? Alltså inte 800S? :)

Kalaspris annars!!
 
Det var GCM 8s til 1995 de hadde ja. Men det var jo et tilbud som var i en eller to dager.......
 
XLBygg har GCM 800s på kampanjpris just nu, tror det var strax under 3000 kr.

Jag tror dock jag siktar på GCM 10S istället... kostar lite mer och väger lite mer men skall ha den i 10-20 år så prisskillnaden kan ju kvitta.
 
Och för strax över 3000:- får du en GCM8S (med laser, lampa, tving och mer fintandad klinga) :)

Har själv en 10SD och har använt svärfars 10S en hel del och skulle nog valt en GCM8S före 10S.
Visst man tappar lite i kapacitet men sågar man inte grovt dagarna i ända så bör en GCM8S räcka långt.
Ska man sen flytta runt sågen en del så är ju 8ans format lite mer tilltalande.
10 är väl mer släpbar än bärbar. ;)
 
Redigerat:
B
Har beställt en GCM8S med GTA 3700 på Duabhuset nu, var tydligen ett paket som skulle utgå.. grymt nöjd att jag fick tag på ett i alla fall till bra pris. Jag hade fått för mig att det var parallellimport men så är inte fallet med Bosch, så inga problem där!
 
Boan skrev:
Har beställt en GCM8S med GTA 3700 på Duabhuset nu, -----------. Jag hade fått för mig att det var parallellimport men så är inte fallet med Bosch, så inga problem där!
?? varför skulle det vara ett problem om Duabhuset köper sina maskiner billigare inom EU än hos den svenska agenten??

Jag tvivlar dock på att dom skulle våga parallell importera sågar till EU.
 
Problemet hade väl uppkommit vid ett eventuellt garantiärende om Boan inte hade velat skicka in maskinen till DUAB utan i ställe valt att gå till en serviceverkstad.
 
phl skrev:
Problemet hade väl uppkommit vid ett eventuellt garantiärende om Boan inte hade velat skicka in maskinen till DUAB utan i ställe valt att gå till en serviceverkstad.
Maskinen kommer att skickas till Tyskland i vilket fall. Finansieringen av detta är en deal mellan Duab och Bosch. Inget som jag som konsument behöver tänka på
 
B
Hej!

Jag hade för mig jag läst att de hade egen import, något de även har (står på hemsidan...) men ej för Bosch. Jag är i allra högsta grad för fri rörlighet, men hade hört nåt om just Bosch att det i några fall var tvunget att skickas till försäljaren först osv... MEN,, ingen fara på taket!

Vi får väl hoppas kvaliteten är vad den brukar, så den inte behöver skickas... ;)
 
B
Vilka grejor!!!!!

har inte sågat nåt än, men gösses vilket bra bord! så stabilt.... och att det går att göra stopp på 240 cm är ju smidigt vid "masskapning" av reglar....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.