Patrik V.
FredrikR FredrikR skrev:
Funkar väldigt bra i en hand, för kantfräsning.
Ja Bosch gillar att vara egna och aldrig att vara bland toppen av maskiner. Har följt recensioner och tester under många år nu och jag kan inte dra mig till minnes att Bosch har vunnit något test mot övriga.





Denna fräs från Bosch är ju direkt fånig, jämfört med alla övrigas fräsar.
 
  • Wow
  • Haha
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Patrik V. Patrik V. skrev:
Ja Bosch gillar att vara egna och aldrig att vara bland toppen av maskiner. Har följt recensioner och tester under många år nu och jag kan inte dra mig till minnes att Bosch har vunnit något test mot övriga.





Denna fräs från Bosch är ju direkt fånig, jämfört med alla övrigas fräsar.
Verkligen? Följt tester i många år...

Vari ligger det fåniga, enligt testerna eller dig?
Vad faller den på? Det är klart att du inte fräser golvvärmeslingor med denna, men det förstår de flesta, utan att man behöver påpeka detta då det är en 12V fräs. :rolleyes:

Jag har, till skillnad från dig ägt den i många år och den gör det den är till för och lite till, utan bekymmer, oavsett hur fånig du anser den vara. ;)
 
  • Gilla
SonnyListon och 5 till
  • Laddar…
Patrik V.
FredrikR FredrikR skrev:
Verkligen? Följt tester i många år...

Vari ligger det fåniga, enligt testerna eller dig?
Vad faller den på? Det är klart att du inte fräser golvvärmeslingor med denna, men det förstår de flesta, utan att man behöver påpeka detta då det är en 12V fräs. :rolleyes:

Jag har, till skillnad från dig ägt den i många år och den gör det den är till för och lite till, utan bekymmer, oavsett hur fånig du anser den vara. ;)
Ja jag jobbar inom området, plus att jag har intresse för verktyg och maskiner. Bosch gillar att försöka hitta en produkt som inte behövs eller efterfrågas. Alla vanliga 18V handöverfräsar, är minst lika bra och bekväma som denna "lilla" Bosch 12V. Att de hittar på ett eget utseende, betyder inte att de är nydanande, bara egna. Alla som har Bosch gillar förhoppningsvis märkets produkter, men det finns troligen en anledning till att Metabo, Milwaukee, DeWalt, Makita, osv osv, inte väljer att göra produkter som är lite egna. Att deras produkter fungerar, är givetvis rimligtvis förståeligt, men de tillhör inte topp 5 inom branschen.
 
De flesta apparaterna är blåa här hemma, men fräsen som är en sällanmaskin för mig är gul. Hittade en Dewalt 621 på blocket för många år sedan. Den var i nyskick då och är det fortfarande. Den kan mycket mer än jag när det gäller fräsande, men känns säker att använda och jag kan fixa mina strösklar, fönsterbrädor och annat som jag tycker mig behöva fräsa.

Innan denna hade jag något billigt från Jula, men jag kände att jag inte riktigt litade på den, så den blev liggande för att den var lite läskig att använda.

Tycker man ser dessa på blocket etc då och då, det kanske går att hitta något i fint skick till bra pris?
 
  • Gilla
Patrik V. och 1 till
  • Laddar…
U
Kanske Trend, Festool, Elu är några av de i topp?
Skulle trott att dewalten låg där uppe också

to be continued
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
@Patrik V.

Patrik V. Patrik V. skrev:
Ja jag jobbar inom området, plus att jag har intresse för verktyg och maskiner.
Skulle vara roligt att få veta mer specifikt vilket område du jobbar inom?

Måste erkänna att även jag skulle vilja se listan med de fem tillverkare som ligger i topp när det gäller handöverfräsar! :)

//Ronnie
 
  • Gilla
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
Patrik V. Patrik V. skrev:
Ja jag jobbar inom området, plus att jag har intresse för verktyg och maskiner. Bosch gillar att försöka hitta en produkt som inte behövs eller efterfrågas. Alla vanliga 18V handöverfräsar, är minst lika bra och bekväma som denna "lilla" Bosch 12V. Att de hittar på ett eget utseende, betyder inte att de är nydanande, bara egna. Alla som har Bosch gillar förhoppningsvis märkets produkter, men det finns troligen en anledning till att Metabo, Milwaukee, DeWalt, Makita, osv osv, inte väljer att göra produkter som är lite egna. Att deras produkter fungerar, är givetvis rimligtvis förståeligt, men de tillhör inte topp 5 inom branschen.
Det är du som pratar om nydanande och huruvida dom är på topp5 av batterifrästillverkare.
För att återgå till trådens ämne så fungerar denna fräs utmärkt till det den är avsedd för, och lite utöver detta.
Vad är det som inte funkar enligt dig och de tester du förlitar dig på? Vi är kanske många som missat några uppenbara brister? Många av oss här är heeelt ointresserade av elverktyg som du säkert redan vet.. :rolleyes:
 
  • Gilla
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
Patrik V. Patrik V. skrev:
Ja jag jobbar inom området, plus att jag har intresse för verktyg och maskiner. Bosch gillar att försöka hitta en produkt som inte behövs eller efterfrågas. Alla vanliga 18V handöverfräsar, är minst lika bra och bekväma som denna "lilla" Bosch 12V. Att de hittar på ett eget utseende, betyder inte att de är nydanande, bara egna. Alla som har Bosch gillar förhoppningsvis märkets produkter, men det finns troligen en anledning till att Metabo, Milwaukee, DeWalt, Makita, osv osv, inte väljer att göra produkter som är lite egna. Att deras produkter fungerar, är givetvis rimligtvis förståeligt, men de tillhör inte topp 5 inom branschen.
Du kanske skulle prova Bosch 12 V-fräsen innan du tvärsäkert dömmer ut den? I vilket fall tillhör jag skaran som gillar och använder den mycket. Lätt, låg tyngdpunkt och asymmetrisk bottenplatta gör den fantastisk att runda av kanter med men kan även göra andra mindre jobb bra.
 
  • Gilla
  • Haha
SonnyListon och 5 till
  • Laddar…
U
Men nu frågar TS efter nått som inte går på batteri (#7)
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Inlägg suddade, tillbaka till ämnet tack. Är ju ett intressant ämne, kan såklart diskuteras på ett trevligt sätt även om man inte håller med varandra i sak. //Mod
 
  • Gilla
Jormen och 4 till
  • Laddar…
Det funkade ju jättedåligt. Inlägg suddade. Varningar utdelade.

Det fungerar ju jättebra att diskutera för-/nackdelar med verktyg. Gör gärna detta. Undvik personangrepp och andra tråkigheter.
 
  • Gilla
stigen och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.