Vad har ni att säga om Visonics Larm? Funderar på deras senaste Visonic Powermaster 33....

Svindyrt i Sverige dock, ligger väl runt 10-12 för ett startkit med bara huvudenhet/knappsats. Samtidigt kan man köpa dessa på typ ebay för halva priset. Tex här: http://www.ebay.co.uk/itm/Visonic-N...mity-Keypad-/301659599317?hash=item463c5031d5

Kan man lita på detta larmet ?
Vet att det har varit problem med regionsbegränsningar på visonics larm, hur är det med dom senaste modellerna. Är det fortfarande så? Eller kan man med gott samvete handla från ebay, och sedan helt enkelt bara komplettera med enheter köpa från samma land framöver också ?
 
Om jag fattat rätt kan man numera uppgradera version av programvaran i visionics centraler. (Rätta mig om jag har fel, någon!) Men regionskodningen ligger kvar, vilket ju gör att det blir dyrt köpa svenskanpassat. I värsta fall blir man iom regionskodningen utelåst från svenska inställningar. (Larmen kan ju följa olika nationella och internationella standards.)

Man kan nog lita på en pm-33 och orsaken att välja den är väl att få massor av sektioner och flera områden +några trådbundna in- och utgångar till ett i övrigt trådlöst larm. Men sätter man larmet i sin egen kåk det onödigt många sektioner och väldigt få trådade in- och utgångar. Vill man koppla på mer finesser trådbundet slår man i taket ganska snart... Och då önskar man att det satt en Neo där på väggen. Jag skulle gissa att utvecklingen kommer fokuseras på neo.

Jag har lite olika detektorer kopplade till min visionic och det enda skumma är en del bekymmer med maskeringsskydd och inställningar till detta för några olika detektorer.
Sedan finns det saker jag skulle önska programmeringsmässigt, men så är det väl alltid.
 
Hmm.... DSC Neo..... Alla deras sensorer är ju densamma som visonics!??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.