RMV skrev:
Jag har letat efter en kärra att köra mat och dricka i från båten upp till sommarstugan och kommer nog att köpa en av de kärror som finns på nedanstående länk. Jag kommer att själv bygga en passande låda att ha på flaket. Kanske med en sida avtagbar för att lätt kunna lasta/skrapa ur tex. jord om jag får för mig att köra det. Rätt lastat kan man enkelt dra riktigt tungt med en sån kärra om det inte lutar allt för mycket uppåt. Om du inte tänkte köra i allt för svår terräng kanske det kan vara nåt att fundera på.

[länk]
köra förnödenhet till båten kan den funka bra men den ersätter inte en skottkärra till universalbruk
 
  • Gilla
hertzbo
  • Laddar…
Ok, jag hör att det finns lite motstånd mot dubbelhjuliga skottkärror ;) Jag är ändå sugen men jag får väl försöka hitta en och prova med innan jag slår till med ett köp.

...eller så köper jag en bara. En tusenlapp är inte så farligt och nån nytta kommer man ju få ur den...

Grodgatan
 
Grodgatan skrev:
Ok, jag hör att det finns lite motstånd mot dubbelhjuliga skottkärror ;) Jag är ändå sugen men jag får väl försöka hitta en och prova med innan jag slår till med ett köp.

...eller så köper jag en bara. En tusenlapp är inte så farligt och nån nytta kommer man ju få ur den...

Grodgatan
På lite kuperat teräng lite håler o knutor vaggar den som en anka
 
  • Gilla
hertzbo
  • Laddar…
Jag har kört Ekeby täppan i snart 10år med lövhäck och det är nog bland mina bästa köp någonsin.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.